Университеты Германии
Работа по культурологии
«Университеты Германии»
План:
Поиск списка университетов |
Стр. 2-4 |
Список университетов |
Стр. 4-13 |
Университет Гамбурга |
Стр. 13-15 |
Схема управления университетом и фото |
Стр. 16 |
Условия, необходимые для поступления в университет иностранцу |
Стр. 17 |
Краткое описание экономического факультета |
Стр. 18-20 |
Возможности обучения в университетах Германии и Австрии |
Стр. 20-22 |
Перевод условий, необходимых для поступления в университет иностранцу |
Стр 22-23 |
Перевод текста- краткого описания экономического факультета |
Стр. 23-28 |
Перевод теста о возможности обучения в университетах Германии и Австрии |
Стр. 28-30 |
В поисках списка Университетов в Германии я зашел на поисково-информационный сервер Altavista (www.altavista.com)
Ответом на мой запрос “Education in Germany” стали 768 ссылок, первые десять из которох приведены сдесь:
List of near matches related to education in Germany provided by RealNames.
1. Mathematics Education in Germany
Mathematics
Education in Germany. The German sub>-Commission of The International
Commission on Mathematical Instruction (ICMI) offers information
about:...
URL:
www.mathematik.uni-wuerzburg.de/History/mathed.html
Last
modified 10-Jun-98 - page size 3K - in English
[ Translate
]
2. Education in Germany
Education in
Germany: Written by Anna Groppi as part of sociology class project
with Rachel Turansky, Sarah Bieber, Nellie Moody, Zander Robinson,
and...
URL:
www.tulane.edu/~rouxbee/children/germany1.html
Last
modified 5-May-98 - page size 3K - in English
[ Translate
]
3. History of teacher education in Germany
About the
history of teacher education. Teacher education has often been
sub>ject to various (contradictory) educational policies and the
influences of...
URL:
www.mathematik.uni-wuerzburg.de/History/meg/mathedb4.html
Last
modified 1-Apr-97 - page size 18K - in English
[ Translate
]
4. Education In Germany
Slide 23 of
37. Education In Germany. Primary through secondary education.
Academic secondary track (Gymnasium) Universities for the few. --
URL:
www.culturebank.com/demo/demogermany/sld023.htm
Last
modified 30-Jun-98 - page size 1K - in English
[ Translate
]
5. Babel.on - Education in Germany and abroad
Education in
Germany and abroad. Education in Baden-Wьrttemberg. The School
system in Germany. School life in the USA. Universities and Colleges
in London.
URL:
machno.hbi-stuttgart.de/babel/contents/education.html
Last
modified 25-Sep-98 - page size 1015 bytes - in English
[ Translate
]
6. Education In Germany
Education In
Germany. Primary through secondary education. Academic secondary
track (Gymnasium) Universities for the few. Previous slide. Next
slide. Back.
URL:
www.culturebank.com/demo/demogermany/tsld023.htm
Last
modified 30-Jun-98 - page size 806 bytes - in English
[ Translate
]
7. Expansion And Structural Change; Higher Education In Germany, The United State
Expansion
And Structural Change; Higher Education In Germany, The United
States, And Japan, 1870-1990 by Windolf, Paul ISBN 0813390087 Order--
click "Add..
URL:
www.opengroup.com/open/stbooks/081/0813390087.shtml
Last
modified 24-Aug-98 - page size 12K - in English
[ Translate
]
8. Education in Germany
Germany.
Biomedical Engineering Education. Programs in biomedical engineering:
Return to Germany Home Page. This page is under construction.
Revised...
URL:
www.cc.tut.fi/nbd/germany/educatio.htm
Last
modified 15-Jul-96 - page size 670 bytes - in English
[ Translate
]
9. Higher Education in Germany
German's
Highers Education...generally. press. for no framing. Highers
Education Institution in Germany are... Technische Hochschule(TH)
Technische...
URL:
www.geocities.com/RainForest/2249/mgss3.html
Last
modified 30-Mar-98 - page size 7K - in English
[ Translate
]
10. International Education in Germany and Austria
March 19,
1997. Foreigners Prefer Privacy. A paradox of German education is
that foreign students are shunning the state universities - and
flocking to...
URL:
www.iht.com/IHT/SUP/031997e/ger2.html
Last
modified 6-Sep-97 - page size 3K - in English
[ Translate
]
Result
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [Next
>>]
word
count: education in Germany: about 800
Затем я зашел на ссылку №9 – Higher Education in Germany
Я попал на страничку электронной бибилиотеки:
German's Highers Education...generally
Highers Education Institution in Germany are...
Technische Hochschule(TH) Technische Universitaet(TU) Universitaet(U) Universitaet-Gesamt-Hochschule(UGH) Fernuniversitaet(FU) |
Sporthochschule Musikhochschule Fachhochschule(FH) Hochschule(HS) |
and so on.....
The
list of Higher Educations in Germany....
you may Search it in...
TU-BERLIN INDEXS
According to Fachbereich
According to Cities
Private UNI/FH
FernFH Darmstadt - Dipl-Informatiker/in(FH)
SGD: Fern Studium ( bukan PPT )- perbagai Bidang
AKAD-FH
European Bussiness School Schloss Reichartshausen
Handelhochschule Leipzig
International Bussiness School Bad Homburger
Merz Akademie (private FH fuer Gesataltung), Stuttgart
SAL: hoehere Fachschule fuer Angewandte Linguistik
Extra
: Volkshochschulen
Volkshochschule is manage by the
Government/City, to educate people as a part-time school. Alert!!
It's not a Higher Education Institution
UniOnline
UNI-Online
UNICUM
Germany(M.G.S.S.)
Buecher(Books)
Uni Goes Online
Die Virtuelle Lehre FH-Brandenburg TU-Freiberg Uni-Mannheim Lehre 2000 Info@polis International Academics Programmes MGSS's PoInT of VieW |
Lernen in Computernetzwerken Uni-Muenchen Teleakademie FH-Furtwangen HTW-Mitweida |
Virtual College TU-Berlin Virtual Management Cabs Virtual Prifungsamt Uni-Saarlandes |
Затем я проверил все три ссылки и выбрал самую емкую и удобную – TU-BERLIN INDEXS, зайдя на нее я получил наиболее полный список университетов в городах Германии:
Alle Hochschulen in der BRD.
Baden-Württemberg |
Bayern |
Berlin |
Brandenburg |
Bremen |
Hamburg |
Hessen |
Mecklenburg-Vorpommern |
Niedersachsen |
Nordrhein-Westfalen |
Rheinland-Pfalz |
Saarland |
Sachsen |
Sachsen-Anhalt |
Schleswig-Holstein |
Thüringen |
Weitere Listen
Anmerkungen bitte und gerne an Martin Schwartz.
Baden-Württemberg
FH Aalen
FH Albstadt-Sigmaringen
FH Biberach, Hochschule für Bauwesen und Wirtschaft
FHS Esslingen, Hochschule für Sozialwesen
FHT Esslingen, Hochschule für Technik
FHSR Freiburg i.B., Evangelische FH Freiburg. Hochschule für soziale Arbeit, Diakonie und Religionspädagogik. Evangelische Landeskirche in Baden
HfM Freiburg, Staatliche Hochschule für Musik Freiburg
KFH
Freiburg,
nichtstaatliche Katholische FH für Sozialwesen und
Religionspädagogik, Freiburg i. Br., Gemeinnützige GmbH
PH Freiburg (Uni Freiburg)
Uni Freiburg, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg
FH Furtwangen, Hochschule für Technik
FH
Heidelberg,
nichtstaatliche FH der Stiftung Rehabilitation.
Stiftung Rehabilitation Heidelberg
HJS
Heidelberg,
nichtstaatliche Hochschule für Jüdische Studien.
Zentralrat der Juden in Deutschland
HSK Heidelberg, Hochschule für Kirchenmusik der Ev. Landeskirche
PH Heidelberg (Uni Heidelberg)
Uni Heidelberg, Ruprecht-Karls-Universität
BA Heidenheim, Berufsakademie
FH Heilbronn
Uni Hohenheim
FH Isny, nichtstaatliche Naturwiss.-Technische Akademie Prof. Dr. Grübler. Gemeinnützige GmbH
ABK Karlsruhe, Staatliche Akademie der Bildenden Künste
BA Karlsruhe, Berufsakademie
FH Karlsruhe
PH Karlsruhe (Uni Karlsruhe)
HfG Karlsruhe Staatliche Hochschule für Gestaltung
HfM Karlsruhe, Staatliche Hochschule für Musik
Uni Karlsruhe (TH)
FHÖV Kehl, FH für öffentliche Verwaltung
FH Konstanz
Uni Konstanz
FH
Lahr/Schwarzwald,
nichtstaatliche Süddeutsche Hochschule für
Berufstätige. AKAD-Akademikergesellschaft für
Erwachsenenfortbildung mbH, Stuttgart
BA Lörrach, Berufsakademie
FHÖV Ludwigsburg, FH für öffentliche Verwaltung
FA Ludwigsburg, Filmakademie Baden-Württemberg in Ludwigsburg
PH Ludwigsburg
BA Mannheim, Berufsakademie
FHG
Mannheim,
nichtstaatliche Städtische FH für Gestaltung. Stadt
Mannheim
FHS Mannheim, FH für Sozialwesen
FHT Mannheim, Hochschule für Technik und Gestaltung
HfM Mannheim, Staatliche Hochschule für Musik Heidelberg-Mannheim
Uni Mannheim
BA Mosbach, Berufsakademie
FH Nürtingen
FHK
Nürtingen,
nichtstaatliche FH für Kunsttherapie der Freien
Kunstschule. Freie Kunstschule Nürtingen, Freie Akademie und FH für
Kunsttherapie, Stiftung des bürgerlichen Rechts Nürtingen
FH Offenburg
FHGTW Pforzheim, Hochschule für Gestaltung, Technik und Wirtschaft
BA Ravensburg, Berufsakademie
EFH
Reutlingen,
nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen.
Evangelischer Verein für sozialberufliche Ausbildung e.V. Stuttgart
FH Reutlingen, FH für Technik und Wirtschaft
FH Rottenburg, FH für Forstwirtschaft
FHG Schwäbisch-Gmünd, FH für Gestaltung (irgendwann)
PH Schwäbisch-Gmünd
ABK Stuttgart, Staatliche Akademie der Bildenden Künste
BA Stuttgart, Berufsakademie
HBI Stuttgart, FH für Bibliotheks- und Informationswesen
FHD Stuttgart, FH für Druck
FHT Stuttgart, FH für Technik
Merz Akademie Stuttgart, nichtstaatliche FH für Gestaltung. Merz-Akademie, Gemeinnützige GmbH
HfM Stuttgart, Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst
Uni Stuttgart
HfM Trossingen, Staatliche Hochschule für Musik
Uni Tübingen, Eberhard-Karls-Universität
FH Ulm, Hochschule für Technik
Uni Ulm
FHÖV Villingen-Schwenningen
H
Wilheim-Bierbronnen,
nichtstaatliche Hochschule.
Gustav-Siewerth-Haus GmbH
FH Ravensburg-Weingarten, Hochschule für Technik und Sozialwesen
PH Weingarten
BelWü Hochschulnetz (de)
Bayern
FH Augsburg
Uni Augsburg
Uni Bamberg, Otto-Friedrich-Universität
Uni Bayreuth
PTH
Benediktbeuern,
nichtstaatliche Philosophisch-Theologische
Hochschule der Salesianer Don Boscos. Deutsche Provinz der
Salesianer Don Boscos, Körperschaft des öffentlichen Rechts mit
Sitz in München
FH Coburg
FH Deggendorf
Uni
Eichstätt,
nichtstaatliche Katholische Universität. Kirchliche
Stiftung des öffentlichen Rechts
Uni Erlangen-Nürnberg, Friedrich-Alexander Universität
FH Hof
FH Ingolstadt
FH Kempten - Neu-Ulm
FH Landshut, Hochschule für Wirtschaft-Sozialwesen-Technik
ABK München, Akademie der Bildenden Künste
FH München
HFF München, Hochschule für Fernsehen und Film
HfM München, Hochschule für Musik
HfPh München, nichtstaatliche Hochschule für Philosophie. Oberdeutsche Provinz des Jesuitenordens
KFH
München,
nichtstaatliche Katholische Stiftungsfachhochschule.
"Kath. Bildungsstätte für Sozialberufe in Bayern",
Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts.
Uni München, Ludwig-Maximilians-Universität
UBw München, Universität der Bundeswehr
TU München
UFU
München,
nichtstaatliche Ukrainische Freie Universtität.
Arbeits- und Förderungsgesellschaft der Ukrainischen Wissenschaften
e.V., München
KH Neuendettelsau
(Augustana-Hochschule),
nichtstaatliche Theologische Hochschule.
Evangelisch-Lutherische Kirche in Bayern
ABK Nürnberg, Akademie der Bildenden Künste
EFH Nürnberg, nichtstaatliche Evangelische FH.
FH Nürnberg, Georg-Simon-Ohm-Fachhochschule
Uni Passau
FH Regensburg
Uni Regensburg
FH Rosenheim
FH Schweinfurt
KH
Untermerzbach,
nichtstaatliche Philosophische Hochschule der
Gesellschaft des Katholischen Apostolates (Pallottiner). Süddeutsche
Pallottinerprovinz, Körperschaft des öffentlichen Rechts
FH Weihenstephan, in Freising
FH Würzburg
HfM Würzburg, Hochschule für Musik
Uni Würzburg, Bayrische Julius-Maximilians-Universität
FH Würzburg-Schweinfurt-Aschaffenburg
Berlin
ASFH Berlin, FH für Sozialarbeit und Sozialpädagogik "Alice Salomon"
BA Berlin, Berufsakademie
EFH Berlin, nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialarbeit und Sozialpädagogik. Evangelische Kirche Berlin-Brandenburg
Europäische
Wirtschaftshochschule EAP,
nichtstaatliche Hochschule. Chambre de
Commerce et d'Industrie de Paris (CCIP) e.V. Berlin
FHBund, FH des Bundes für öffentliche Verwaltung / Fachbereich Sozialversicherung bei der Bundesversicherungsanstalt für Angestellte (BfA)
FH Telekom, Deutsche Telekom AG
FHTW Berlin, FH für Technik und Wirtschaft
FHVR Berlin, FH für Verwaltung und Rechtspflege
FHW Berlin, FH für Wirtschaft (FU Berlin)
FU Berlin, Freie Universität
HdK Berlin, Hochschule der Künste
HfM Berlin, Hochschule für Musik "Hanns Eisler"
HfS Berlin, Hochschule für Schauspielkunst "Ernst Busch" Berlin
HU Berlin, Humboldt-Universität
KFH
Berlin,
nichtstaatliche Katholische FH für Sozialwesen. Bistum
Berlin
KH Berlin, Kunsthochschule Berlin (Weißensee) / Hochschule für Gestaltung
TFH Berlin, Technische FH
TU Berlin, Technische Universität
Brandenburg
FH Brandenburg
TU Cottbus
FH Eberswalde
EU Frankfurt/O, Europa-Universität Viadrina
FH Lausitz, in Senftenberg und Cottbus
FH Potsdam
HFF Potsdam, FH für Film und Fernsehen "Konrad Wolf"
Uni Potsdam
TFH Wildau, Technische FH
Bremen
Hochschule Bremen, FH
HfK Bremen, Hochschule für Künste
Uni Bremen
FH Bremerhaven
Hamburg
EFH
Hamburg,
nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialpädagogik
der Diakonenanstalt des Rauhen Hauses Hamburg. Rechtsfähige
Stiftung "Diakonenanstalt des Rauhen Hauses"
FH Hamburg
HbK Hamburg, Hochschule für Bildende Künste
HfM Hamburg, Hochschule für Musik und Theater Hamburg
HWP Hamburg, Hochschule für Wirtschaft und Politik Hamburg
TU Hamburg-Harburg
UBw Hamburg, Universität der Bundeswehr
Uni Hamburg
Hessen
EFH
Darmstadt,
nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen.
Kirchliche Körperschaft des öffentlichen Rechts
FH Darmstadt
TH Darmstadt Technische Hochschule
FH Dieburg, Deutsche Telekom AG
FH Frankfurt (irgendwann)
HfB Frankfurt, nichtstaatliche Hochschule für Bankwirtschaft. Private FH der Bankakademie e.V. Frankfurt
HfM Frankfurt, Hochschule für Musik und Darstellend Kunst
PTH Frankfurt nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule Sankt Georgen. Philosophisch-Theologische Hochschule Sankt Georgen e.V.
HbK Frankfurt, Staatliche Hochschule für Bildende Künste (Städelschule)
Uni Frankfurt, Johann Wolfgang Goethe-Universität
FH Fulda
KH
Fulda,
nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät Fulda.
Bistum Fulda
FH Gießen-Friedberg
Uni Gießen, Justus-Liebig-Universität
Uni GH Kassel
Uni Marburg, Philipps-Universität
KH Oberursel, Lutherische Theologische Hochschule. Selbständige Evangelisch-Lutherische Kirche Hannover
EBS
Oestrich-Winkel,
Schloß Reichartshausen. Nichtstaatliche
Hochschule. Gemeinnützige GmbH; Mehrheitsgesellschafter: Stiftung
zur Förderung der European Business School
HfG Offenbach, Hochschule für Gestaltung
FH Wiesbaden / Geisenheim
FHP
Wiesbaden,
nichtstaatliche FH Fresenius. Chemieschule Fresenius
GmbH, gemeinnützige GmbH
Mecklenburg-Vorpommern
Uni Greifswald, Ernst-Moritz-Arndt-Universität
FHÖV Güstrow
FH Neubrandenburg
HfMT Rostock Hochschule für Musik und Theater
Uni Rostock
FH Stralsund
FHTWG Wismar, FH für Technik, Wirtschaft und Gestaltung
Niedersachsen
FH Braunschweig/Wolfenbüttel
HBK Braunschweig, Hochschule für Bildende Künste
TU Braunschweig
TU Clausthal
FH Emden, FH Ostfriesland
Uni Göttingen, Georg-August-Universität
EFH
Hannover,
nichtstaatliche Evangelische FH.
Evangelisch-Lutherische Landeskirche Hannover
FH Hannover
HfM Hannover, Hochschule für Musik und Theater
MeHo Hannover, Medizinische Hochschule
TiHo Hannover, Tierärztliche Hochschule
Uni Hannover
FH Hildesheim/Holzminden, Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kultur
Uni Hildesheim
FH Lüneburg, FH Nordostniedersachsen
BA Lingen, Berufsakademie Emsland (com)
Uni Lüneburg
FH Oldenburg
Uni Oldenburg, Carl von Ossietzky Universität
FH Osnabrück
KFH
Osnabrück,
nichtstaatliche Katholische FH Norddeutschland,
Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts
Uni Osnabrück
FH
Ottersberg,
nichtstaatliche Freie Kunst-Studienstätte
Ottersberg. Vereinigung der Rudolf-Steiner-Arbeits- und
Studienstätten für das soziale Wirken der Kunst e.V., Ottersberg
Uni Vechta, Hochschule (de)
KFH
Vechta,
nichtstaatliche Katholische FH Norddeutschland, Abt.
Vechta
FH Wilhelmshaven
Nordrhein-Westfalen
FH Aachen
MHS Aachen, Hochschule für Musik, Abteilung der MHS Köln
RWTH Aachen, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule
KH Alfter,
(Alanus-Hochschule)
nichtstaatliche Kunsthochschule.
Alanus-Hochschule und Bildungswerk GmbH
FHÖV Bad Münstereifel
KH Bethel, Kirchliche Hochschule. Anstaltskirchengemeinde (Zionsgemeinde) Bethel bei Bielefeld
FH Bielefeld
Uni Bielefeld
EFH Bochum, nichtstaatliche Evangelische FH Rheinland-Westfalen-Lippe. Körperschaft des öffentlichen Rechts, errichtet durch die Evangelischen Landeskirchen von Rheinland, Westfalen und Lippe (Uni Bochum)
FH Bochum
TFH zu Bochum, nichtstaatliche technische FH "Georg Agricola" für Rohstoff, Energie und Umwelt. Deutsche Montan Technologie Gesellschaft für Lehre und Bildung e.V. (DMT-LB), Bochum
Uni Bochum, Ruhr-Universität
FH-Bibl.
Bonn,
nichtstaatliche FH für das öffentliche Bibliothekswesen.
Borromäusverein e.V., Bonn
Uni Bonn, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität
HfM Detmold, Hochschule für Musik
FH Dortmund
Uni Dortmund
FH Düsseldorf
HbK Düsseldorf, Kunstakademie
HfM Düsseldorf, Robert-Schumann-Hochschule
Uni Düsseldorf, Heinrich-Heine-Universität
Uni-GH Duisburg, Gerhard-Mercator-Universität - Gesamthochschule
HfM Essen Folkwang-Hochschule
Uni-GH Essen
FH Gelsenkirchen
FU Hagen, Fernuniversität - Gesamthochschule
PTH
Hennef,
nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule der
Redemptoristen in Hennef, Sieg. Provinzialrat der Redemptoristen
e.V.
FH Iserlohn, Märkische Fachhochschule
DSH Köln, Deutsche Sporthochschule Köln
FH Köln
FHfBib Köln, FH für Bibliotheks- und Dokumentationswesen
HfM Köln, Hochschule für Musik
KFH
Köln,
nichtstaatliche Katholische FH Nordrhein-Westfalen,
Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts
KHM Köln, Kunsthochschule für Medien
RFH
Köln,
nichtstaatliche Rheinische FH. Rheinische FH e.V., Köln
Uni Köln
FH Lippe, in Lemgo
FH Münster
HbK Münster, Kunstakademie Münster - Hochschule für Bildende Künste -
PTH
Münster,
nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule
der Franziskaner und Kapuziner. Sächsische Franziskanerprovinz
Werl, Rheinisch-Westfälische Kapuzinerprovinz Koblenz
Uni Münster, Westfälische Wilhelms-Universität
FH Niederrhein, in Krefeld und Mönchengladbach
FHÖV Nordkirchen
FHDW Paderborn, FH der Wirtschaft
TF
Paderborn,
nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät.
Erzbistum Paderborn
Uni-GH Paderborn
PTH Sankt
Augustin,
nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule
SVD. Norddeutsche Provinz der Gesellschaft des Göttlichen Wortes
(SVD)
Uni-GH Siegen
Uni
Witten/Herdecke,
nichtstaatliche Private Universität.
Universitätsverein Witten/Herdecke e.V. und Private Universität
Witten/Herdecke GmbH, Witten
BUGH Wuppertal, Bergische-Universität Gesamthochschule
KH Wuppertal, Kirchliche Hochschule. Evangelische Kirche im Rheinland
Rheinland-Pfalz
FH Bingen, FH Rheinland-Pfalz
FHÖV Edenkoben
FHÖV Hachenburg
Uni Kaiserslautern
Uni Koblenz
EFH
Ludwigshafen,
nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen.
Evangelische Kirche der Pfalz
FH Mainz, FH Rheinland-Pfalz
KFH
Mainz,
nichtstaatliche Kath. FH für Sozialarbeit,
Sozialpädagogik und Praktische Theologie. Gemeinnützige
Gesellschaft zur Förderung von Wissenschaft und Bildung mbH Mainz
Uni Mainz, Johannes Gutenberg-Universität
FHÖV Mayen
FH Rheinland-Pfalz, Abt. Kaiserslautern
FH Rheinland-Pfalz, Abt. Koblenz
FH Rheinland-Pfalz, Abt. Trier
HfV Speyer, Hochschule für Verwaltungswissenschaften
PTH
Trier,
nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät Trier.
Diözese Trier
Uni Trier
PTH
Vallendar,
nichtstaatliche Theologische Hochschule Vallendar der
Pallottiner, Theologische Fakultät. Norddeutsche Provinz der
Gesellschaft des Katholischen Apostolats.
WHU
Vallendar,
nichtstaatliche Wissenschaftliche Hochschule für
Unternehmensführung (Otto-Beisheim-Hochschule). Stiftung
Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung Koblenz,
rechtsfähige Stiftung bürgerlichen Rechts.
FH Worms
Saarland
FHBerg
Saarbrücken,
nichtstaatliche FH für Bergbau. Saarbergwerke AG
HfM Saarbrücken, Musikhochschule des Saarlands
HbK Saarbrücken, Hochschule für Bildende Künste Saar
HTW Saarbrücken, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlands
KFH Saarbrücken, Katholische FH für Sozialwesen. Bistum Trier
Uni Saarbrücken, Universität des Saarlands
Sachsen
BA Bautzen, Berufsakademie
TU Chemnitz-Zwickau
EFHS
Dresden,
nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialarbeit.
Stiftung "Evangelische FH für soziale Arbeit" Dresden
HTW Dresden, Hochschule für Technik und Wirtschaft (FH)
HfbK Dresden, Hochschule für Bildende Künste
HfM Dresden, Hochschule für Musik "Carl Maria von Weber" Dresden
MA Dresden, Medizinische Akademie "Carl Gustav Carus"
TU Dresden
TU Freiberg, TU Bergakademie
BA Glauchau, Berufsakademie Sachsen
FHB Leipzig, nichtstaatliche Ostdeutsche Fernhochschule für Berufstätige
FHDP Leipzig, FH der Deutschen Bundespost Telekom
HGB Leipzig, Hochschule für Grafik und Buchkunst
HfM Leipzig, Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy"
HTWK Leipzig (FH), Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur (FH)
Uni Leipzig
FHSV Meißen, FH der Sächsischen Verwaltung
FH Mittweida, Hochschule für Technik und Wirtschaft (FH)
HTWS Zittau/Görlitz Hochschule für Technik, Wirtschaft und Sozialwesen (FH)
FH Zwickau, Westsächsische Hochschule Zwickau, Fachhochschule für Technik - Wirtschaft - Angewandte Kunst
Sachsen-Anhalt
FH Anhalt, (FH Bernburg - Dessau - Köthen)
TH Friedensau, nichtstaatliche Theologische Hochschule. Gemeinschaft der Siebenten-Tags-Adventisten. (Uni Magdeburg)
HfK Halle (Saale), Burg Giebichenstein Hochschule für Kunst und Design
Uni Halle (Saale), Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
FH Harz, Wernigerode
FH Magdeburg
Uni Magdeburg, Otto-von-Guericke-Universität
FH Merseburg
FHÖV Naumburg
Schleswig-Holstein
FHÖV Altenholz
FH Flensburg
Uni Flensburg, Bildungswissenschaftliche Hochschule, Universität
FH Heide, FH Westküste
Uni Kiel, Christian-Albrechts-Universität
FH Kiel
FHK Kiel, Muthesius FH, FH für Kunst und Gestaltung
PH Kiel
FH Lübeck
HfM Lübeck, Musikhochschule
MeU Lübeck, Medizinische Universität
FH
Rendsburg,
nichtstaatliche Hochschule für Berufstätige.
AKAD-Akademikergesellschaft für Erwachsenenbildung mbH Stuttgart
FH
Wedel,
nichtstaatliche FH. Gemeinnützige Schulgesellschaft mbH
Thüringen
FH Erfurt
MA Erfurt, Medizinische Hochschule Erfurt
PH Erfurt-Mühlhausen
PTH
Erfurt,
nichtstaatliche Philosophisch-Theologisches Studium.
Ortsordinarien der Bistümer Berlin und Dresden-Meißen, der
Apostolischen Administratur Görlitz, der Bischöflichen Ämter
Erfurt-Meiningen, Magdeburg und Schwerin
TU Ilmenau
FH Jena
FHTW Jena
Uni Jena, Friedrich-Schiller-Universität
FH Schmalkalden
HfM Weimar, Hochschule für Musik "Franz Liszt" (de)
Uni Weimar, Bauhaus-Universität
Из этого огромного списка я выбрал один из них и зашел на страничку одного из Гамбургских университетов – Uni Hamburg.
U N I V E R S I T Ä T
H A M B U R G
Edmund-Siemers-Allee 1
D-20146 Hamburg
Telefon: +49-40
4123-0
Telefax: +49-40-4123-2449
BN: 0.42838-
In case you prefer English please refer to our international homepage.
Die Telefonvorwahl der Universität wird bis Ende März generell von 4123- auf 42838- umgestellt. Versuchen Sie es bis dahin ggf. mit beiden Vorwahlen!
Uni-Appell, sich an der Nicaragua-Hilfe zu beteiligen!
Aktuelle Veranstaltungen sowie neue Informationen und Dienste
Veranstaltungen; Verweise auf neue Informationsangebote und Dienste dieses Servers; Pressemitteilungen
Allgemeine Informationen über die Universität Hamburg
Zentrale Dienste, Stellenausschreibungen, Bibliotheken und Informationen, Naturwissenschaftliche Museen und Sammlungen, verschiedene Suchmöglichkeiten sowie ein graphischer Überblick über die Struktur der Universität.
Fachbereiche und wissenschaftliche Einrichtungen
Beschreibungen der und Informationen über die Fachbereiche, Gemeinsamen Kommissionen, Senatsunmittelbaren Einrichtungen (RRZ, AWW u.a.), Sonderforschungsbereiche, Wissenschaftliche Einrichtungen an der Universität, Graduiertenkollegs sowie Interdisziplinäre Arbeitsbereiche und Arbeitsgruppen.
Hinweise für Studienbewerber und Studierende
Zentrum für Studienberatung und Psychologische Beratung, Akademisches Auslandsamt, Studiengänge, Fernstudium, Termine und Anlaufstellen für Studierende, Informationen für behinderte Studierende. Netzwerk Berufsorientierung.
Präsidialverwaltung und zentrale Gremien
Personal- und Adreßinformationen sowie Aufgabenbeschreibungen der Präsidialverwaltung und der zentralen akademischen Gremien (Akademischer Senat, Konzil, AStA).
Hochschulen in Hamburg
Informationen über und Verweise auf Hamburger Hochschulen.
Hamburg Informationen
Verweise auf allgemeine Informationen über Hamburg und Sehenswürdigkeiten sowie einen Veranstaltungskalender.
World Wide Web Informationen und Dienste
Allgemeine und Hamburg-spezifische Informationen zum WWW. Empfehlungen für die Darstellung der Universität im World Wide Web. Verzeichnis sämtlicher Universitäten. Dokumentation zum WWW. Einstiegspunkte ins WWW, Such-Maschinen und eine Übersicht über Informations-Systeme in Hamburg.
Der Präsident der Universität Hamburg, 19. Februar 1999. Impressum.
Здесь указана схема организации управления этим университетом (вследствии крупного размера данной схемы в оригинале он не помещается на странице в Word из-за этого ее надо рассматривать при 200% и больше)
Здесь приводится несколько фотографий этого университета:
Река Альстер
Жизнь на кампусе Главный корпус университета
А теперь несколько слов о возможности обучения в данном университете иностранцев… В разделе General приводится информация о том, что необходимо, чтобы стать студентом, а в Law and Economics – описание одного из факультетов Гамбургского университета – Закон и Экономика.
International center for graduate studies
General
The International Center for Graduate Studies is organized on an interdepartmental basis by the Universitдt Hamburg.
The Universitдt Hamburg seeks to foster and pursue graduate studies and excellent research at the cutting edge of modern university education and scientific development.
It is committed to developing new areas of study in the execution of its underlying goal: the advancement of knowledge and scholarship.
In view of this the Universitдt Hamburg accords the field of interdisciplinary programs to all international students holding a qualified Bachelor's degree.
Study programs |
Intercultural
Studies - Educational
Research, Social and Political Science, Linguistics and Applied
Linguistics, Social and Cultural Anthropology, Comparative
Religion Studies, Asian and African Studies, Psychology and
History |
Who can apply? |
Graduates with a qualified Bachelor's degree (preferentially honors) and a solid background in one of the disciplines mentioned above to get a Master's degree Masters to study in the doctorate program |
Duration of study |
Master's
degree program 4-6 semesters |
Language |
The first and second semester courses are held in English, further courses in German. Foreign speakers are required to attend German language courses. |
Housing |
Students will be offered accommodation in a student's hostel. |
Fees |
DM 1300,- per month, this includes tuition, costs of housing, tutorial support and German language courses. |
Financial Aid |
Students may apply for grants in their home country or at the International Center for Graduate Studies |
Admissions |
Qualified Bachelor or German "Vordiplom" |
Requirements |
Good
knowledge of the English language (equivalent to TOEFL points:
min. 500). |
Deadline |
July 1st, 1999. NB: Issue of visa may take up to 3 months |
Application |
For
application form click here. |
Law and Economics
Coordination: Prof. Dr. Rosemarie Mielke
In
cooperation with the International Center for Graduate Studies and
the Institute of Law and Economics, the "ERASMUS Program in Law
and Economics"
(http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus)
is offered for postgraduates. The program is open to graduates in law
and economics and leads within one year to the European Master in Law
and Economics (EMLE). In case of exceptional qualifications an
admission for students without an exam or diploma is possible.
In
the center of the economic analysis of law, often called briefly "Law
and Economics", are the processes and goals of influences on
human behavior by norms which are determined by law. The program
consists of three kinds of courses. In order to make law students
more familiar with basic economic reasoning some courses are more
economic in orientation. Some courses deal with comparative law in
order to internalize legal background of the students. The third kind
of courses deal directly with the economic analysis of the most
important branches of private, public, international and European
law.
The program covers one academic year. The courses start in
the beginning of October and end in June. The academic year is
sub>divided into three terms. The first trimester can be studied in
Hamburg or Rotterdam, the second in Hamburg or Ghent and for the
third trimester students can choose between one of the nine
participating European universities.
Important scientists like
Prof. Dr. James Buchanan (Nobel Prize Award 1985) and Prof. Dr.
Ronald Coase (Nobel Prize Award 1991) belong to the "Committee
of Patronage" of the "Law and Economics Program".
Request for
the more detailed "Student Guide" should be addressed to:
Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.
Introduction
In
cooperation with the International Center for Graduate Studies the
Institute of Law and Economics and the "ERASMUS Program in Law
and Economics"
(http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus)
for postgraduates is offered. The program is open to graduates in law
and economics and leads within one year to the European Master in Law
and Economics (EMLE). In case of exceptional qualifications an
admission for students without an exam or diploma is possible.
The
Law and Economics study program started as an ERASMUS Program in 1990
and will persist within the more comprehensive network of SOCRATES.
SOCRATES stands for a contractual framework between the European
Commission and European universities. Although SOCRATES is designed
to support European integration, the program is also open for
students from non-European countries.
For law studies,
internationalization creates a specific problem. Due to the
increasing importance of specific regulations regarding areas such as
social security, industrial policy, protection of the environment,
equal treatment of minority groups etc., the legal systems in the
different European countries became increasingly divergent. As a
consequence, law students and other students interested in law and
institutions, who would like to supplement their studies with an
international continuation, are faced with a problem. In order to
compare rules and institutions, one needs a common standard. The
economic analysis of law, often called briefly "Law and
Economics" is certainly a good candidate as a standard for
relevant comparison of law. Because economic science has developed a
framework of theorems and concepts which are universally applicable
to human behavior and human choice, economic theory constitutes an
international standard "par excellence". In the center of
this new scientific approach are the processes and goals of
influencing human behavior by norms which are determined by law.
Important scientists like Prof. Dr. James Buchanan (Nobel Prize
Award 1985) and Prof. Dr. Ronald Coase (Nobel Prize Award 1991)
belong to the "Committee of Patronage" of the "Law and
Economics Program".
Admission
to the studies
(1)
To the study in Law and Economics can be admitted who
1.
successfully
a) passed the study of law or economics or business
administration or another study with a legal or economic focus in the
Federal Republic of Germany or
b) passed a study at a university
out of the Federal Republic of Germany which is comparable with
respect to its kind and its extent to the studies mentioned under
letter a)
2. has sufficient knowledge in English in order to
participate in the study and in order to pass the exams
3. can be
expected to participate in the ERASMUS Program in Law and Economics
successfully according to his or her previous performance so
far.
(2) The requirement mentioned in sub>section (1) number 1
can be neglected if the applicant is at an advanced level in one of
the studies mentioned in sub>section (1) number 1 a) and b) and if his
or her results achieved so far are especially suitable in order to
make a successful participation in the ERASMUS Program in Law and
Economics expectable. In this case the exam is acknowledged to be
passed if the study according to sub>section (1) number 1 is finished
successfully.
Curriculum
The
program covers one academic year. The courses start in the beginning
of October and end in June. The academic year is sub>divided into
three terms. The first trimester can be studied in Hamburg or
Rotterdam, the second in Hamburg or Ghent and for the third trimester
students can choose between one of the nine participating European
universities.
The program consists of three kinds of courses. In
order to make law students more familiar with basic economic
reasoning some courses are more economic in orientation. Some courses
deal with comparative law in order to internalize legal background of
the students. The third kind of courses deal directly with the
economic analysis of the most important branches of private, public,
international and European law. The references to law in the courses
will be of a comparative kind, due to the all-European character of
the program and the international composition of the audience.
Students will be confronted with examples of their own and other
legal systems.
In the first term the Rotterdam and Hamburg courses
have the same contents, although the materials used and the grouping
of the materials in the courses may differ slightly. The same applies
to the second term. This makes it possible to choose a second term
university independent of the first choice.
The study embraces
during the first two terms at least twelve hours per week and during
the third term at least four hours per week. During the first term
are offered as compulsory courses an introduction in the basic
economic and legal methods of the Law and Economics approach, an
introduction in the economic analysis of accident law, competition
law and public law. During the second term are offered as compulsory
courses an introduction in the economic analysis of property law, in
the economic analysis of contract law, an introduction in the
philosophical foundations of Law and Economics and a supplementary
course in the economic analysis of public law. Furthermore, there are
courses offered as compulsory choice which introduce in the economic
analysis of other areas of law. During the third term further courses
are offered at an advanced level according to the research and
teaching areas of the participating universities.
Final
exam
The
final exam consists of term exams and a thesis. The exams and the
thesis are written in English or in the language of the country in
which the exams are taken. Each course leads to a separate exam which
will be organized at the end of the term respectively the end of a
course. The candidate is supposed to participate in ten term exams.
The exams are in written form and last at least three hours. Each
exam is graded on a scale of 10 to 0 points. The minimum of 50 points
has to be obtained to pass the program and to get the degree.
The
candidate has to write a thesis during the third term. The thesis is
supposed to prove the ability to work in the field of Law and
Economics in a scientific manner. The time for working on the thesis
is four and a half months (1st April to 15th of August). The thesis
is to be evaluated by the supervisor and an external examiner. The
external examiner should be a member of a university different from
that one of the supervisor. The thesis is graded on a scale of 30 to
0 points. The thesis is accepted, if the number of points obtained by
both examiners is at least 24.
A final mark is deducted from the
marks of the term exams and the mark of the thesis. For this the mark
of the term exams, the mark for the thesis rewarded by the
supervisor, and the mark for the thesis rewarded by the external
examiner are added and thereafter divided by 16 and rounded to two
digits. The resulting points range from 10 to 0. To pass the final
exam in Law and Economics the final marks has to be at least 5.00
points.
Diploma
and Certificate
After
having passed the exam the candidate is awarded a diploma certifying
that he or she is awarded the degree of a "European Master in
Law and Economics (EMLE)". The diploma points to the
interdisciplinary of the postgraduate study and to the universities
which are involved in the teaching of the program. The certificate is
written in English and contains the titles of the visited lectures,
the names of the universities at which the candidate visited these
lectures, the sub>ject of the thesis as well as the final marks. In
addition, a certificate is handed out, in which all marks of the term
exams and the thesis are listed as well as the ranking of the
candidate and the total number of participating students of the
current academic year.
Request for the more detailed "Student Guide" should be addressed to: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.
More information may be obtained by
Ute
Lewin-Bleeker
Sekretariat des ERASMUS Programms für Recht und
Ökonomie
Binderstr. 34
D 20146 Hamburg
Phone +49 40
42838-5776
and the
Institut für
Recht und Ökonomik
Fachbereich
Rechtswissenschaft
Edmund-Siemers-Allee 1
D 20146 Hamburg
Phone
+49 40 42838-5542
Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de
Last Update: January 23rd, 1999
Посчитав это интересным, я зашел на один сайт (http://www.iht.com/IHT/SUP/031997e/index.html), который рассказывает о международном обмене и возможности образования иностранных студентов в Университетах Германии и Австрии:
With support from: American International School Salzburg Die Neue Schule Europe Sprachenschule Frankfurt International School Goethe Institut h.i.w Fremdsprachenschule ITM Prüfungszentrum des Goethe-Instituts Schule Birklehof Schule Schloss Salem Sprachen & Dolmetscher Institut München University of Maryland Vienna International School |
International Education in Germany and Austria Students Learn English, Spanish and German
For many Europeans, English and German are regarded
as languages of business, and their rise is coming directly at the
expense of other major foreign languages. Foreigners Prefer Privacy
A paradox of German education is that foreign
students are shunning the state universities - and flocking to
private institutions. The Ministry of Education reports that
non-Germans now account for 8 percent of all students attending
the country's institutes of higher learning. But according to
Cologne's authoritative IWD (Institute der deutschen Wirtschaft)
economic think-tank, some one-third of these "non-Germans"
are in fact long-time residents of Germany who still hold foreign
passports. |
Далее приводится текст с описанием возможностей этого обучения :
Students Learn English, Spanish and German
For many Europeans, English and German are regarded as languages of business, and their rise is coming directly at the expense of other major foreign languages.
A significant milestone was reached in the European Union in the beginning of 1996, reports the European Commission. For the first time, more than half of the EU's adults shared at least one language: English. Fully one-third of the EU speaks it as a second language. Both percentages are set to rise significantly - enrollments in English classes are at all-time highs throughout the EU. Meanwhile, the number of students and adults in the EU learning Spanish, French and Italian as a second language continues to decline, with German showing a stable base of interest.
Value for money
"Today's Europeans think pragmatically, asking themselves: ФWhich single language will most benefit my career or business? Which language is worth my investment in time and money?' The answer is English and, to a lesser extent, German," says Wolfgang Heuss, the Munich-based language instruction expert and head of the English department of the city's Sprachen und Dolmetscher Institut (Institute of Languages and Interpreting).
This pragmatism has led to an unusual phenomenon: Central and East Europeans are flocking to Munich, Vienna and other attractive, nearby Western European cities to learn English. "It's actually quite logical," says Mr. Heuss. "Many of our new arrivals from the east already have a good working knowledge of German, and German-style language instruction enjoys a reputation for giving value-for-money."
This view is confirmed by Rosie Marie Weineck, spokesperson for the …sterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), the Vienna-based language school: "In Vienna, we're also seeing a continuing influx of Central and East European adult learners. They're here for entirely practical reasons. They need German and, if possible, English, for their careers, and they go about learning the languages in a very businesslike way."
As Ms. Weineck points out, this practical approach has been changing the nature of the classes offered by many language schools. "One of our newest offerings is a super-intensive 'German for Occupational Purposes.' It's proving very popular," she says.
In providing its business-minded German classes, the OAG works closely with Munich's Goethe Institut, a prime fount of such courses. With headquarters in Munich, the Goethe Institut is the official body charged with disseminating German culture and language worldwide. Over the past few years, the Goethe Institut has introduced a wide range of courses leading to various kinds of certificates of proficiency in "business German."
Attendance in such courses has been strong, especially at the Goethe Institut's centers in Central and Eastern Europe. Residents of these countries account for two-thirds of the 20 million people learning German worldwide.
Pragmatism has also affected the tourism area. "When we started out in the post-revolution era, a large number of our students came to us to learn Italian for a vacation in Italy, or Spanish for a vacation in Spain," says Ingrid Wiltsch, head of Potsdam's h.i.w. Fremdsprachenschule. "Now, most of them want to learn English. It's universally applicable, no matter where in the world you're taking your vacation."
Among the prime beneficiaries of the rush into English have been the international schools in Germany and Austria. Most of them have English as their main language of instruction. "About 80 percent of our families are non-German," says Adele Hodgson, spokesperson for the Frankfurt International School. "Because these expatriate families come to the country with a background of interacting in English, and because their ultimate future often does not lie in the German-language area, the families are highly interested in having their children receive English language instruction.
Attendance in such courses has been strong, especially at the Goethe Institut's centers in Central and Eastern Europe. Residents of these countries account for two-thirds of the 20 million people learning German worldwide.
"Non-expatriate families also come to us partially because of English," she adds. "They want to give their children an education that serves as a Фbridge' to the outside world. Students graduate from our school with an internationally accepted degree - the international baccalaureate - and the ability to speak excellent English." This view is confirmed by Rosie Marie Weineck, spokesperson for the Osterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), the Vienna-based language school: "In Vienna, we're also seeing a continuing influx of Central and East European adult learners. They're here for entirely practical reasons. They need German and, if possible, English, for their careers, and they go about learning the languages in a very businesslike way."
Terry Swartzberg
Перевод условий, необходимых для поступления в университет иностранцу
Международный центр для graduate изучает Основной
Международный Центр для Занятий Graduate организовывается на interdepartmental основе Гамбургом Universitдt.
Гамбургский университет стремится, чтобы способствовать и преследовать, оканчивать занятия и отличное исследование на остром крае современного университетского образования и научной разработки.
Это принято обязательство о новых областях обязанного проявления study в выполнении своего лежения в основе цели: продвижение знания и учености.
В виду этих согласий Гамбурга Universitдt область interdisciplinary программируется всем международным студентам, удерживающим пригодную степень Холостяка.
Программы Анализа Intercultural Занятий - Образовательное Исследование, Общественная и Политическая Наука, Лингвистика и Прилагающие Лингвистику, Общественная и Культурная Антропология, Сравнительные Занятия Религии, Азиатские и Африканец Изучает, Психологию и Исторические Науки Окружающей среды - Науки Земли, Биология, Химия, Математика, Наука Информации, Лекарство, Общественные Науки, Jurisprudence, Закон Оценки Технологии и Экономика - Экономика , Науки Жизни Jurisprudence - Биология, Химия, Лекарство Структура Материала - Физика, Науки Земли, Химия
Кто может приложить? Оканчивается с пригодной степенью Холостяка (преференциально чести) и твердый фон в одном из дисциплин упомянутых вышеуказанными, чтобы получить Основных градусных Мастеров, чтобы заниматься в программной Длительности докторской степени Основной степени анализа программы 4-6 Докторских Степени Алгоритмического Языка семестров сначала и вторые курсы семестра признаны Английские, дальнейшие курсы в Немце. Требуется, чтобы Иностранные докладчики посетили Немецкие языковые курсы.
Студенты Жилья будут предложены размещение в студенческую турбазу.
Гонорары DM 1300,- за месяц, это включает плату за обучение, издержки жилья, поддержку консультации и языковых курсов Немца.
Финансовые Студенты Помощи могут обратиться за субсидиями в их внутренней стране или в Международном Центре для Допущений Занятий Graduate Квалифицирующих Холостяка или Немца "Vordiplom" Хорошего знания Требований Английского языка (эквивалентный TOEFL точкам: min. 500).
Основное знание Немецкого языка рекомендуется.
Июль Конечного Срока 1, 1999. NB: ПЕРЕДАЧА визы может потребовать до 3 Заявок месяцев На нажатие анкеты здесь.
Перевод текста - краткого описания экономического факультета
Закон и Экономика
Согласование: Prof. Dr. Rosemarie Mielke
В сотрудничестве с Международным Центром для Занятий Graduate и Институт Закона и Экономики, "Программа ERASMUS в Законе и Экономика" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) предлагается для аспирантов. Программа открыта, чтобы окончить в законе и экономике и свинцах в пределах одного года Европейскому Мастеру в Законе и Экономике (EMLE). В случае исключительных квалификаций допущение для студентов без экзамена или диплома возможное.
В центре экономического анализа закона, часто названное кратко "Закон и Экономика", - процессы и цели влияний на человеческое поведение нормами, которые определяются законом. Программа состоит из трех типов курсов. Делать студентов закона более знакомым с основной экономической аргументацией некоторых курсов более экономические в ориентации. Некоторые курсы имеют дело со сравнительным законом для того, чтобы internalize юридическом фоне студентов. Третий тип сделки курсов непосредственно с экономическим анализом наиболее важных веток частного, общественного, международного и Европейского закона.
Программа покрывается один университетский год. Курсы начинаются в начале Октября и заканчиваются в Июне. Университетский год подразделяется на три условия. Первый триместр может изучаться в Гамбурге или Rotterdam, секунде в Гамбурге или Ghent и для третьих студентов триместра может выбраться между одним из девяти, участвующий Европейские университеты.
Важные ученые подобно Prof. Dr. Джеймсу Buchanan (Награда Нобелевской Премии 1985) и Prof. Dr. Ronald Coase (Награда Нобелевской Премии 1991) принадлежать "Комитет Протекции" "Закон и Программа Экономики".
Просьба о более подробном "Студенческом Руководстве" должна адресоваться на: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.
Введение
В сотрудничестве с Международным Центром для Занятий Graduate Институт Закона и Экономика и "Программа ERASMUS в Законе и Экономика" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) для аспирантов предложили. Программа открыта, чтобы окончить в законе и экономике и свинцах в пределах одного года Европейскому Мастеру в Законе и Экономике (EMLE). В случае исключительных квалификаций допущение для студентов без экзамена или диплома возможное.
Закон и программа анализа Экономики начинались как Программу ERASMUS в 1990 и упорствуют в пределах более исчерпывающей сети SOCRATES. SOCRATES представляют договорной каркас между Европейской Комиссией и Европейскими университетами. Хотя SOCRATES разрабатывается, чтобы поддержать Европейскую интеграцию, программа также открыта для студентов от не-Европейца стран.
Для занятий закона, internationalization создает специфическую проблему. Из-за возрастающего значения специфических норм относительно областей как например, социальное обеспечение, промышленный полис, защита среды, равная обработка меньшинство группирует и т.п., юридические системы в других Европейских странах стал чрезвычайно расходящимся. Как последствие, студенты закона и другие студенты заинтересованные в законе и учреждениях, кто хотел бы дополнение их занятия с международным продолжением, сталкиваются с проблемой. Сравнивать правила и учреждения, один нужен общий стандарт. Экономический анализ закона часто назвал кратко "Закон и Экономика" является несомненно хорошим кандидатом как стандартом для актуального сравнения закона. Поскольку экономическая наука разработала каркас теорем и понятий, которые являются во всем мире применительными к человеческому поведению и человеческому выбору, экономической теории составляет международный стандарт "в основном". В центре этого нового научного метода - процессы и цели влияющего человеческого поведения нормами, которые определяются законом.
Важные ученые подобно Prof. Dr. Джеймсу Buchanan (Награда Нобелевской Премии 1985) и Prof. Dr. Ronald Coase (Награда Нобелевской Премии 1991) принадлежать "Комитет Протекции" "Закон и Программа Экономики".
Допущение в занятиях
(1) В анализе в Законе и Экономика может быть допущена кто
1. успешно
a) прошедший анализ закона или экономика или деловая администрация или другой анализ с юридическим или экономическим фокусом в Федеральной Республике Германии или b) пройденное study в университете из Федеральной Республики Германии, которая является сравнимой что касается своего типа и протяженности в занятиях упомянутых под буквой a) 2. имеет достаточное знание на Английском участвовать в анализе и передавать экзамены 3., можно предположительно участвовать в Программе ERASMUS в Законе и Экономике успешно согласно его или ее предшествующему исполнению пока.
(2) Требование упомянутое в числе подраздела (1) 1 может было пренебрежено если претендент - на улучшенном уровне в одном из занятий упомянутых в подразделе (1) число 1 a) и b) и если его или ее результаты достигнутые пока особенно пригодные сделать успешное участие в Программе ERASMUS в Законе и Экономике ожидати. В этом случае экзамен признается, чтобы пройден если анализ согласно подразделу (1) число 1 завершен успешно.
Программа
Программа покрывается один университетский год. Курсы начинаются в начале Октября и заканчиваются в Июне. Университетский год подразделяется на три условия. Первый триместр может изучаться в Гамбурге или Rotterdam, секунде в Гамбурге или Ghent и для третьих студентов триместра может выбраться между одним из девяти, участвующий Европейские университеты.
Программа состоит из трех типов курсов. Делать студентов закона более знакомым с основной экономической аргументацией некоторых курсов более экономические в ориентации. Некоторые курсы имеют дело со сравнительным законом для того, чтобы internalize юридическом фоне студентов. Третий тип сделки курсов непосредственно с экономическим анализом наиболее важных веток частного, общественного, международного и Европейского закона. Ссылки На закон в курсах будут сравнительным типом, из-за всего-Европейца символа программы и международной композиции аудитории. Студенты стоявш перед с примерами своих собственных и других юридических систем.
В первом сроке Rotterdam и курсы Гамбурга имеют то же содержание, хотя материалы использовали и группирование материалов в курсах может отличиться немного. Тот Же Относится К второму сроку. Это делает возможным выбирать второй университет срока независимый по первому выбору.
Анализ обнимается в течение сначала двух условий по крайней мере двенадцать часов за неделю и в течение третьего срока по крайней мере четыре часа за неделю. В течение первого срока предложили как обязательные курсы введение в основных экономических и юридических методах Закона и метода Экономики, введении в экономическом анализе аварийного закона, законе конкуренции и общественного закона. В течение второго срока предложили как обязательные курсы введение в экономическом анализе закона собственности, в экономическом анализе договорного права, введении в философских основаниях Закона и Экономики и вспомогательного курса в экономическом анализе общественного закона. Кроме того, есть курсы предложенные как обязательный выбор, который вводится в экономический анализ других областей закона. В течение дальнейших курсов третьего срока предлагаются на улучшенный уровень согласно исследованию и преподаванию областей участия университетов.
Курсовой Экзамен
Курсовой Экзамен состоит из экзаменов срока и тезиса. Экзамены и тезис записаны в Английском или на языке страны в которой экзамены взяты. Каждый курс ведет к отдельному экзамену, который организуется в конце срока соответственно конец курса. Кандидат предполагает участвовать на десяти экзаменах срока. Экзамены - в письменной форме и последний раз по крайней мере три часа. Каждый экзамен сортируется на шкале 10 - 0 точек. Минимум 50 указывает, должно получаться, чтобы передать программу и получить степень.
Кандидат должен написать тезис в течение третьего срока. Тезис предполагает доказывать работоспособность в области Закона и Экономики в научном способе. Время для рабочего на тезисе - четыре и полмесяцев (1-й Апрель на 15 Августа). Тезис должен оцениваться диспетчером и внешним экзаменатором. Внешний экзаменатор должен быть членом университета отличным от которого один из диспетчера. Тезис сортируется на шкале 30 - 0 точек. Тезис принимается, если количество точек полученных обоими экзаменаторами - по крайней мере 24.
Конечный маркер вычитается с маркеров экзаменов срока и маркера тезиса. Для этого маркера экзаменов срока, маркер для тезиса награждался диспетчером, и маркер для тезиса награжденного внешним экзаменатором добавлены и согласно этому разделены на 16 и округлены в двух цифрах. Результирующая область точек от 10 до 0. Чтобы передать курсовой экзамен в Закон и Экономика конечные маркеры должна быть по крайней мере 5.00 точек.
Диплом и Сертификат
После Того Как прошло экзамен, который кандидат награжден диплом удостоверяя, что он или она награждена степень "Европейский Мастер в Законе и Экономика (EMLE)". Диплом указывает на interdisciplinary анализа аспиранта и в университетах, которые включаются в преподавание программы. Сертификат записан в Английском и содержит названия посещенных лекций, имена университетов в которых кандидат посетил эти лекции, предмет тезиса, а также конечных маркеров. Кроме того, сертификат выдается, на каких всех маркерах экзаменов срока и тезиса указываются, а также ранжирование кандидата и общее число участия студентов текущего университетского года.
Просьба о более подробном "Студенческом Руководстве" должна адресоваться на: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.
Больше информации может получаться Ute Lewin-Bleeker
Sekretariat Мех Программ des ERASMUS Recht und Okonomie Binderstr. 34 Телефона Гамбурга D 20146 +49 40 42838-5776 и Institut мех Recht und Okonomik Fachbereich Rechtswissenschaft Edmund-Siemers-Allee 1 Телефона Гамбурга D 20146 +49 40 42838-5542 Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de Последняя Коррекция: Январь 23, 1999
Перевод текста о возможностях обучения в университетах Германии и Австрии
"Международное Образование в Германии и Австрии" производилось в своей полноте Рекламным Отделом Международного Herald Tribune.
Автор: Terry Swartzberg, находился в Munich.
Программный Директор: Счет Mahder.
С поддержкой от:
· Американская Международная Школа Salzburg · Ролик Neue Schule · Европа Sprachenschule · Международная Школа Франкфурта · Goethe Institut · h.i.w Fremdsprachenschule · ITM
· Prufungszentrum des Goethe-Instituts · Schule Birklehof · Schule Schloss Salem · Sprachen & Dolmetscher Institut Munchen · Университет Maryland
· Международное Образование Вены International School в Германии и Студенты Австрии Узнают Английский, Испанский и Немецкий
Для многих Европейцев, Английский и Немец считаны как языки дела(бизнес), и их повышение приходит непосредственно за счет других крупных иностранных языков.
19, 1997 Полный Рассказ
Иностранцы Предпочитают Секретность
Парадокс Немецкого образования - то, что иностранные студенты избегают государственных университетов - и искусственный снег в частных учреждениях. Министерство Образования сообщает о, которое не-Немцы теперь принимают во внимание 8 процентов всех студентов посещая институты страны высшего изучения. Но согласно Одеколону авторитетного IWD (Институт der deutschen Wirtschaft) экономическому думанию-баку, некоторые один-третий этих "не-Немцев" - фактически долгосрочные резиденты Германии, которая все еще держит иностранные паспорты.
Студенты Узнают Английский, Испанский и Немецкий
Для многих Европейцев, Английский и Немец считаны как языки дела(бизнес), и их повышение приходит непосредственно за счет других крупных иностранных языков.
Значимый этап достигался в Европейском Союзе в начале от 1996, сообщает о Европейской Комиссии. Впервые, более чем половина взрослый EU распространила по крайней мере один язык: Английский. Полностью один-третий EU говорит этому как второй язык. Оба процента устанавливаются, чтобы повысить значительно - зачисления в Английских классах - во всем-времени уровней для всего EU. Тем временем, количество студентов и взрослый в EU, изучающий Испанским, Французским и Итальянец как второй язык продолжает отклонять, с Немцем, показывающим стабильную базу интереса.
Величина для денег
"Сегодняшние Европейцы думают прагматично, спрашивая сам: единственный язык ФWhich будет большинство приносят пользу моей карьере или делу(бизнес)? Какой язык имеет смысл мою инвестицию во-время и деньги?' Ответ является Английским и, в меньшей протяженности, Немец," сообщает Wolfgang Heuss, Munich языкового эксперта инструкции и главы Английского отдела городского Sprachen und Dolmetscher Institut (Институт Языков и Интерпретации).
Этот прагматизм провел к необычному феномену: Центральные и Восточные Европейцы являются искусственным снегом в Munich, Вене и другие привлекательные, соседние Западные Европейские города, чтобы узнать Английский. " Действительно совсем логично," сообщает Mr. Heuss. "Многие наши новые прибытия с востока уже имеют хорошее практическое знание Немца, и Немецкий-стиль языковой инструкции нравится репутация для подачи величины-для-денег."
Этот вид подтверждается Rosie Marie Weineck, spokesperson для …sterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), Вся языковая школа: "В Вене, мы также видим продолжающийся наплыв Центрального и Восточно- Европейского взрослый learners. Они - здесь для полностью практических причин. Им нужен Немец и, если возможно, Английский, для их карьер, и они идут об изучении языков на очень деловитом пути."
Как Мс. Weineck отмечает, этот практический метод изменил природу классов предложенных многими языковыми школами. "Одно Из наших новейших предложений является супер-интенсивным 'Немцем для Профессиональных Целей.' Он доказывает очень популярный," она сообщает.
В обеспечении деловые-возраженные Немецкие классы, OAG работает тесно с Munich Goethe Institut, первичным шрифтом таких курсов. Со штаб-кварирой в Munich Goethe Institut - официальное тело, заряжаемое с распространением Немецкой культуры и всемирным языком. Прошлыми несколькими годом, Goethe Institut ввел большое разнообразие курсов ведущихся к различным сертификатам опытности в "деловой Немец."
Посещаемость в таких курсах была прочной, особенно в Goethe центрах Institut в Центральной и Восточной Европе. Резиденты этих стран принимают во внимание две трети 20 людей миллиона изучая Немца во всех странах.
Прагматизм также воздействовал на область туризма. ", Когда мы начинались в эре пост революции, много наших студентов прибывать в он, чтобы узнать Итальянца для освобождения в Италии, или Испанские для освобождения в Испании," сообщает Ingrid Wiltsch, голова Potsdam h.i.w. Fremdsprachenschule. "Теперь, большинство он хотеть узнать Английский. Это не - во всем мире прилагаемый, никакой материал где в мире Вы берете ваше освобождение."
Среди первичных бенефициаров спешки на Английский было международными школами в Германии и Австрии. Большинство он иметь Английский как их основной язык инструкции. "Около 80 процентов наших семейств - не-Немец," сообщают Adele Hodgson, spokesperson для Международной Школы Франкфурта. "Поскольку эти семейства экспатрианта прибывают в страну с фоном взаимодействия на Английском, и поскольку их окончательное будущее часто не лежит в области Немецкого языка, семейства очень заинтересованные в иметь их язык Английского приемника инструкции детей.
Посещаемость в таких курсах была прочной, особенно в Goethe центрах Institut в Центральной и Восточной Европе. Резиденты этих стран принимают во внимание две трети 20 людей миллиона изучая Немца во всех странах.
"Не-экспатриант семейств также прибывает в он частично из-за Английского," она добавляет. "Они хотят дать их детям образование, которое служит в качестве Фbridge' в мире outside. Студенты оканчивают нашу школу с международно принятой степенью - международная степень бакалавра - и способность говорить отличный Английский." Этот вид подтверждается Rosie Marie Weineck, spokesperson для Osterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), Всей языковой школы: "В Вене, мы также видим продолжающийся наплыв Центрального и Восточно- Европейского взрослый learners. Они - здесь для полностью практических причин. Им нужен Немец и, если возможно, Английский, для их карьер, и они идут об изучении языков на очень деловитом пути."
Terry Swartzberg