Университеты Германии

Работа по культурологии

«Университеты Германии»

План:

Поиск списка университетов

Стр. 2-4

Список университетов

Стр. 4-13

Университет Гамбурга

Стр. 13-15

Схема управления университетом и фото

Стр. 16

Условия, необходимые для поступления в университет иностранцу

Стр. 17

Краткое описание экономического факультета

Стр. 18-20

Возможности обучения в университетах Германии и Австрии

Стр. 20-22

Перевод условий, необходимых для поступления в университет иностранцу

Стр 22-23

Перевод текста- краткого описания экономического факультета

Стр. 23-28

Перевод теста о возможности обучения в университетах Германии и Австрии

Стр. 28-30

В поисках списка Университетов в Германии я зашел на поисково-информационный сервер Altavista (www.altavista.com)

Ответом на мой запрос “Education in Germany” стали 768 ссылок, первые десять из которох приведены сдесь:

List of near matches related to education in Germany provided by RealNames.

1. Mathematics Education in Germany

Mathematics Education in Germany. The German sub>-Commission of The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI) offers information about:...
URL: www.mathematik.uni-wuerzburg.de/History/mathed.html
Last modified 10-Jun-98 - page size 3K - in English [ Translate ]

2. Education in Germany

Education in Germany: Written by Anna Groppi as part of sociology class project with Rachel Turansky, Sarah Bieber, Nellie Moody, Zander Robinson, and...
URL: www.tulane.edu/~rouxbee/children/germany1.html
Last modified 5-May-98 - page size 3K - in English [ Translate ]

3. History of teacher education in Germany

About the history of teacher education. Teacher education has often been sub>ject to various (contradictory) educational policies and the influences of...
URL: www.mathematik.uni-wuerzburg.de/History/meg/mathedb4.html
Last modified 1-Apr-97 - page size 18K - in English [ Translate ]

4. Education In Germany

Slide 23 of 37. Education In Germany. Primary through secondary education. Academic secondary track (Gymnasium) Universities for the few. --
URL: www.culturebank.com/demo/demogermany/sld023.htm
Last modified 30-Jun-98 - page size 1K - in English [ Translate ]

5. Babel.on - Education in Germany and abroad

Education in Germany and abroad. Education in Baden-Wьrttemberg. The School system in Germany. School life in the USA. Universities and Colleges in London.
URL: machno.hbi-stuttgart.de/babel/contents/education.html
Last modified 25-Sep-98 - page size 1015 bytes - in English [ Translate ]

6. Education In Germany

Education In Germany. Primary through secondary education. Academic secondary track (Gymnasium) Universities for the few. Previous slide. Next slide. Back.
URL: www.culturebank.com/demo/demogermany/tsld023.htm
Last modified 30-Jun-98 - page size 806 bytes - in English [ Translate ]

7. Expansion And Structural Change; Higher Education In Germany, The United State

Expansion And Structural Change; Higher Education In Germany, The United States, And Japan, 1870-1990 by Windolf, Paul ISBN 0813390087 Order-- click "Add..
URL: www.opengroup.com/open/stbooks/081/0813390087.shtml
Last modified 24-Aug-98 - page size 12K - in English [ Translate ]

8. Education in Germany

Germany. Biomedical Engineering Education. Programs in biomedical engineering: Return to Germany Home Page. This page is under construction. Revised...
URL: www.cc.tut.fi/nbd/germany/educatio.htm
Last modified 15-Jul-96 - page size 670 bytes - in English [ Translate ]

9. Higher Education in Germany

German's Highers Education...generally. press. for no framing. Highers Education Institution in Germany are... Technische Hochschule(TH) Technische...
URL: www.geocities.com/RainForest/2249/mgss3.html
Last modified 30-Mar-98 - page size 7K - in English [ Translate ]

10. International Education in Germany and Austria

March 19, 1997. Foreigners Prefer Privacy. A paradox of German education is that foreign students are shunning the state universities - and flocking to...
URL: www.iht.com/IHT/SUP/031997e/ger2.html
Last modified 6-Sep-97 - page size 3K - in English [ Translate ]

Result Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [Next >>]
word count: education in Germany: about 800

Затем я зашел на ссылку №9 – Higher Education in Germany

Я попал на страничку электронной бибилиотеки:

German's Highers Education...generally

Highers Education Institution in Germany are...

    Technische Hochschule(TH)

    Technische Universitaet(TU)

    Universitaet(U)

    Universitaet-Gesamt-Hochschule(UGH)

    Fernuniversitaet(FU)

    Sporthochschule

    Musikhochschule

    Fachhochschule(FH)

    Hochschule(HS)

and so on.....

The list of Higher Educations in Germany....
you may Search it in...

TU-BERLIN INDEXS

According to Fachbereich

According to Cities

Private UNI/FH

    FernFH Darmstadt - Dipl-Informatiker/in(FH)

    SGD: Fern Studium ( bukan PPT )- perbagai Bidang

    AKAD-FH

    European Bussiness School Schloss Reichartshausen

    Handelhochschule Leipzig

    International Bussiness School Bad Homburger

    Merz Akademie (private FH fuer Gesataltung), Stuttgart

    SAL: hoehere Fachschule fuer Angewandte Linguistik

Extra : Volkshochschulen
Volkshochschule is manage by the Government/City, to educate people as a part-time school. Alert!! It's not a Higher Education Institution

UniOnline

    UNI-Online

    UNICUM

    Germany(M.G.S.S.)

    Buecher(Books)

Uni Goes Online

Die Virtuelle Lehre

    FH-Brandenburg

    TU-Freiberg

    Uni-Mannheim

    Lehre 2000

    Info@polis

International Academics Programmes

    MGSS's PoInT of VieW

Lernen in Computernetzwerken

    Uni-Muenchen

Teleakademie

    FH-Furtwangen

    HTW-Mitweida

Virtual College

    TU-Berlin

Virtual Management

    Cabs

Virtual Prifungsamt

    Uni-Saarlandes

Затем я проверил все три ссылки и выбрал самую емкую и удобную – TU-BERLIN INDEXS, зайдя на нее я получил наиболее полный список университетов в городах Германии:

Alle Hochschulen in der BRD.

    Baden-Württemberg

    Bayern

    Berlin

    Brandenburg

    Bremen

    Hamburg

    Hessen

    Mecklenburg-Vorpommern

    Niedersachsen

    Nordrhein-Westfalen

    Rheinland-Pfalz

    Saarland

    Sachsen

    Sachsen-Anhalt

    Schleswig-Holstein

    Thüringen

Weitere Listen

Anmerkungen bitte und gerne an Martin Schwartz.

Baden-Württemberg

    FH Aalen

    FH Albstadt-Sigmaringen

    FH Biberach, Hochschule für Bauwesen und Wirtschaft

    FHS Esslingen, Hochschule für Sozialwesen

    FHT Esslingen, Hochschule für Technik

    FHSR Freiburg i.B., Evangelische FH Freiburg. Hochschule für soziale Arbeit, Diakonie und Religionspädagogik. Evangelische Landeskirche in Baden

    HfM Freiburg, Staatliche Hochschule für Musik Freiburg

    KFH Freiburg,
    nichtstaatliche Katholische FH für Sozialwesen und Religionspädagogik, Freiburg i. Br., Gemeinnützige GmbH

    PH Freiburg (Uni Freiburg)

    Uni Freiburg, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg

    FH Furtwangen, Hochschule für Technik

    FH Heidelberg,
    nichtstaatliche FH der Stiftung Rehabilitation. Stiftung Rehabilitation Heidelberg

    HJS Heidelberg,
    nichtstaatliche Hochschule für Jüdische Studien. Zentralrat der Juden in Deutschland

    HSK Heidelberg, Hochschule für Kirchenmusik der Ev. Landeskirche

    PH Heidelberg (Uni Heidelberg)

    Uni Heidelberg, Ruprecht-Karls-Universität

    BA Heidenheim, Berufsakademie

    FH Heilbronn

    Uni Hohenheim

    FH Isny, nichtstaatliche Naturwiss.-Technische Akademie Prof. Dr. Grübler. Gemeinnützige GmbH

    ABK Karlsruhe, Staatliche Akademie der Bildenden Künste

    BA Karlsruhe, Berufsakademie

    FH Karlsruhe

    PH Karlsruhe (Uni Karlsruhe)

    HfG Karlsruhe Staatliche Hochschule für Gestaltung

    HfM Karlsruhe, Staatliche Hochschule für Musik

    Uni Karlsruhe (TH)

    FHÖV Kehl, FH für öffentliche Verwaltung

    FH Konstanz

    Uni Konstanz

    FH Lahr/Schwarzwald,
    nichtstaatliche Süddeutsche Hochschule für Berufstätige. AKAD-Akademikergesellschaft für Erwachsenenfortbildung mbH, Stuttgart

    BA Lörrach, Berufsakademie

    FHÖV Ludwigsburg, FH für öffentliche Verwaltung

    FA Ludwigsburg, Filmakademie Baden-Württemberg in Ludwigsburg

    PH Ludwigsburg

    BA Mannheim, Berufsakademie

    FHG Mannheim,
    nichtstaatliche Städtische FH für Gestaltung. Stadt Mannheim

    FHS Mannheim, FH für Sozialwesen

    FHT Mannheim, Hochschule für Technik und Gestaltung

    HfM Mannheim, Staatliche Hochschule für Musik Heidelberg-Mannheim

    Uni Mannheim

    BA Mosbach, Berufsakademie

    FH Nürtingen

    FHK Nürtingen,
    nichtstaatliche FH für Kunsttherapie der Freien Kunstschule. Freie Kunstschule Nürtingen, Freie Akademie und FH für Kunsttherapie, Stiftung des bürgerlichen Rechts Nürtingen

    FH Offenburg

    FHGTW Pforzheim, Hochschule für Gestaltung, Technik und Wirtschaft

    BA Ravensburg, Berufsakademie

    EFH Reutlingen,
    nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen. Evangelischer Verein für sozialberufliche Ausbildung e.V. Stuttgart

    FH Reutlingen, FH für Technik und Wirtschaft

    FH Rottenburg, FH für Forstwirtschaft

    FHG Schwäbisch-Gmünd, FH für Gestaltung (irgendwann)

    PH Schwäbisch-Gmünd

    ABK Stuttgart, Staatliche Akademie der Bildenden Künste

    BA Stuttgart, Berufsakademie

    HBI Stuttgart, FH für Bibliotheks- und Informationswesen

    FHD Stuttgart, FH für Druck

    FHT Stuttgart, FH für Technik

    Merz Akademie Stuttgart, nichtstaatliche FH für Gestaltung. Merz-Akademie, Gemeinnützige GmbH

    HfM Stuttgart, Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst

    Uni Stuttgart

    HfM Trossingen, Staatliche Hochschule für Musik

    Uni Tübingen, Eberhard-Karls-Universität

    FH Ulm, Hochschule für Technik

    Uni Ulm

    FHÖV Villingen-Schwenningen

    H Wilheim-Bierbronnen,
    nichtstaatliche Hochschule. Gustav-Siewerth-Haus GmbH

    FH Ravensburg-Weingarten, Hochschule für Technik und Sozialwesen

    PH Weingarten

    BelWü Hochschulnetz (de)

Bayern

    FH Augsburg

    Uni Augsburg

    Uni Bamberg, Otto-Friedrich-Universität

    Uni Bayreuth

    PTH Benediktbeuern,
    nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule der Salesianer Don Boscos. Deutsche Provinz der Salesianer Don Boscos, Körperschaft des öffentlichen Rechts mit Sitz in München

    FH Coburg

    FH Deggendorf

    Uni Eichstätt,
    nichtstaatliche Katholische Universität. Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts

    Uni Erlangen-Nürnberg, Friedrich-Alexander Universität

    FH Hof

    FH Ingolstadt

    FH Kempten - Neu-Ulm

    FH Landshut, Hochschule für Wirtschaft-Sozialwesen-Technik

    ABK München, Akademie der Bildenden Künste

    FH München

    HFF München, Hochschule für Fernsehen und Film

    HfM München, Hochschule für Musik

    HfPh München, nichtstaatliche Hochschule für Philosophie. Oberdeutsche Provinz des Jesuitenordens

    KFH München,
    nichtstaatliche Katholische Stiftungsfachhochschule. "Kath. Bildungsstätte für Sozialberufe in Bayern", Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts.

    Uni München, Ludwig-Maximilians-Universität

    UBw München, Universität der Bundeswehr

    TU München

    UFU München,
    nichtstaatliche Ukrainische Freie Universtität. Arbeits- und Förderungsgesellschaft der Ukrainischen Wissenschaften e.V., München

    KH Neuendettelsau (Augustana-Hochschule),
    nichtstaatliche Theologische Hochschule. Evangelisch-Lutherische Kirche in Bayern

    ABK Nürnberg, Akademie der Bildenden Künste

    EFH Nürnberg, nichtstaatliche Evangelische FH.

    FH Nürnberg, Georg-Simon-Ohm-Fachhochschule

    Uni Passau

    FH Regensburg

    Uni Regensburg

    FH Rosenheim

    FH Schweinfurt

    KH Untermerzbach,
    nichtstaatliche Philosophische Hochschule der Gesellschaft des Katholischen Apostolates (Pallottiner). Süddeutsche Pallottinerprovinz, Körperschaft des öffentlichen Rechts

    FH Weihenstephan, in Freising

    FH Würzburg

    HfM Würzburg, Hochschule für Musik

    Uni Würzburg, Bayrische Julius-Maximilians-Universität

    FH Würzburg-Schweinfurt-Aschaffenburg

Berlin

    ASFH Berlin, FH für Sozialarbeit und Sozialpädagogik "Alice Salomon"

    BA Berlin, Berufsakademie

    EFH Berlin, nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialarbeit und Sozialpädagogik. Evangelische Kirche Berlin-Brandenburg

    Europäische Wirtschaftshochschule EAP,
    nichtstaatliche Hochschule. Chambre de Commerce et d'Industrie de Paris (CCIP) e.V. Berlin

    FHBund, FH des Bundes für öffentliche Verwaltung / Fachbereich Sozialversicherung bei der Bundesversicherungsanstalt für Angestellte (BfA)

    FH Telekom, Deutsche Telekom AG

    FHTW Berlin, FH für Technik und Wirtschaft

    FHVR Berlin, FH für Verwaltung und Rechtspflege

    FHW Berlin, FH für Wirtschaft (FU Berlin)

    FU Berlin, Freie Universität

    HdK Berlin, Hochschule der Künste

    HfM Berlin, Hochschule für Musik "Hanns Eisler"

    HfS Berlin, Hochschule für Schauspielkunst "Ernst Busch" Berlin

    HU Berlin, Humboldt-Universität

    KFH Berlin,
    nichtstaatliche Katholische FH für Sozialwesen. Bistum Berlin

    KH Berlin, Kunsthochschule Berlin (Weißensee) / Hochschule für Gestaltung

    TFH Berlin, Technische FH

    TU Berlin, Technische Universität

Brandenburg

    FH Brandenburg

    TU Cottbus

    FH Eberswalde

    EU Frankfurt/O, Europa-Universität Viadrina

    FH Lausitz, in Senftenberg und Cottbus

    FH Potsdam

    HFF Potsdam, FH für Film und Fernsehen "Konrad Wolf"

    Uni Potsdam

    TFH Wildau, Technische FH

Bremen

    Hochschule Bremen, FH

    HfK Bremen, Hochschule für Künste

    Uni Bremen

    FH Bremerhaven

Hamburg

    EFH Hamburg,
    nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialpädagogik der Diakonenanstalt des Rauhen Hauses Hamburg. Rechtsfähige Stiftung "Diakonenanstalt des Rauhen Hauses"

    FH Hamburg

    HbK Hamburg, Hochschule für Bildende Künste

    HfM Hamburg, Hochschule für Musik und Theater Hamburg

    HWP Hamburg, Hochschule für Wirtschaft und Politik Hamburg

    TU Hamburg-Harburg

    UBw Hamburg, Universität der Bundeswehr

    Uni Hamburg

Hessen

    EFH Darmstadt,
    nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen. Kirchliche Körperschaft des öffentlichen Rechts

    FH Darmstadt

    TH Darmstadt Technische Hochschule

    FH Dieburg, Deutsche Telekom AG

    FH Frankfurt (irgendwann)

    HfB Frankfurt, nichtstaatliche Hochschule für Bankwirtschaft. Private FH der Bankakademie e.V. Frankfurt

    HfM Frankfurt, Hochschule für Musik und Darstellend Kunst

    PTH Frankfurt nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule Sankt Georgen. Philosophisch-Theologische Hochschule Sankt Georgen e.V.

    HbK Frankfurt, Staatliche Hochschule für Bildende Künste (Städelschule)

    Uni Frankfurt, Johann Wolfgang Goethe-Universität

    FH Fulda

    KH Fulda,
    nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät Fulda. Bistum Fulda

    FH Gießen-Friedberg

    Uni Gießen, Justus-Liebig-Universität

    Uni GH Kassel

    Uni Marburg, Philipps-Universität

    KH Oberursel, Lutherische Theologische Hochschule. Selbständige Evangelisch-Lutherische Kirche Hannover

    EBS Oestrich-Winkel,
    Schloß Reichartshausen. Nichtstaatliche Hochschule. Gemeinnützige GmbH; Mehrheitsgesellschafter: Stiftung zur Förderung der European Business School

    HfG Offenbach, Hochschule für Gestaltung

    FH Wiesbaden / Geisenheim

    FHP Wiesbaden,
    nichtstaatliche FH Fresenius. Chemieschule Fresenius GmbH, gemeinnützige GmbH

Mecklenburg-Vorpommern

    Uni Greifswald, Ernst-Moritz-Arndt-Universität

    FHÖV Güstrow

    FH Neubrandenburg

    HfMT Rostock Hochschule für Musik und Theater

    Uni Rostock

    FH Stralsund

    FHTWG Wismar, FH für Technik, Wirtschaft und Gestaltung

Niedersachsen

    FH Braunschweig/Wolfenbüttel

    HBK Braunschweig, Hochschule für Bildende Künste

    TU Braunschweig

    TU Clausthal

    FH Emden, FH Ostfriesland

    Uni Göttingen, Georg-August-Universität

    EFH Hannover,
    nichtstaatliche Evangelische FH. Evangelisch-Lutherische Landeskirche Hannover

    FH Hannover

    HfM Hannover, Hochschule für Musik und Theater

    MeHo Hannover, Medizinische Hochschule

    TiHo Hannover, Tierärztliche Hochschule

    Uni Hannover

    FH Hildesheim/Holzminden, Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kultur

    Uni Hildesheim

    FH Lüneburg, FH Nordostniedersachsen

    BA Lingen, Berufsakademie Emsland (com)

    Uni Lüneburg

    FH Oldenburg

    Uni Oldenburg, Carl von Ossietzky Universität

    FH Osnabrück

    KFH Osnabrück,
    nichtstaatliche Katholische FH Norddeutschland, Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts

    Uni Osnabrück

    FH Ottersberg,
    nichtstaatliche Freie Kunst-Studienstätte Ottersberg. Vereinigung der Rudolf-Steiner-Arbeits- und Studienstätten für das soziale Wirken der Kunst e.V., Ottersberg

    Uni Vechta, Hochschule (de)

    KFH Vechta,
    nichtstaatliche Katholische FH Norddeutschland, Abt. Vechta

    FH Wilhelmshaven

Nordrhein-Westfalen

    FH Aachen

    MHS Aachen, Hochschule für Musik, Abteilung der MHS Köln

    RWTH Aachen, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule

    KH Alfter, (Alanus-Hochschule)
    nichtstaatliche Kunsthochschule. Alanus-Hochschule und Bildungswerk GmbH

    FHÖV Bad Münstereifel

    KH Bethel, Kirchliche Hochschule. Anstaltskirchengemeinde (Zionsgemeinde) Bethel bei Bielefeld

    FH Bielefeld

    Uni Bielefeld

    EFH Bochum, nichtstaatliche Evangelische FH Rheinland-Westfalen-Lippe. Körperschaft des öffentlichen Rechts, errichtet durch die Evangelischen Landeskirchen von Rheinland, Westfalen und Lippe (Uni Bochum)

    FH Bochum

    TFH zu Bochum, nichtstaatliche technische FH "Georg Agricola" für Rohstoff, Energie und Umwelt. Deutsche Montan Technologie Gesellschaft für Lehre und Bildung e.V. (DMT-LB), Bochum

    Uni Bochum, Ruhr-Universität

    FH-Bibl. Bonn,
    nichtstaatliche FH für das öffentliche Bibliothekswesen. Borromäusverein e.V., Bonn

    Uni Bonn, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität

    HfM Detmold, Hochschule für Musik

    FH Dortmund

    Uni Dortmund

    FH Düsseldorf

    HbK Düsseldorf, Kunstakademie

    HfM Düsseldorf, Robert-Schumann-Hochschule

    Uni Düsseldorf, Heinrich-Heine-Universität

    Uni-GH Duisburg, Gerhard-Mercator-Universität - Gesamthochschule

    HfM Essen Folkwang-Hochschule

    Uni-GH Essen

    FH Gelsenkirchen

    FU Hagen, Fernuniversität - Gesamthochschule

    PTH Hennef,
    nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule der Redemptoristen in Hennef, Sieg. Provinzialrat der Redemptoristen e.V.

    FH Iserlohn, Märkische Fachhochschule

    DSH Köln, Deutsche Sporthochschule Köln

    FH Köln

    FHfBib Köln, FH für Bibliotheks- und Dokumentationswesen

    HfM Köln, Hochschule für Musik

    KFH Köln,
    nichtstaatliche Katholische FH Nordrhein-Westfalen, Kirchliche Stiftung des öffentlichen Rechts

    KHM Köln, Kunsthochschule für Medien

    RFH Köln,
    nichtstaatliche Rheinische FH. Rheinische FH e.V., Köln

    Uni Köln

    FH Lippe, in Lemgo

    FH Münster

    HbK Münster, Kunstakademie Münster - Hochschule für Bildende Künste -

    PTH Münster,
    nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule der Franziskaner und Kapuziner. Sächsische Franziskanerprovinz Werl, Rheinisch-Westfälische Kapuzinerprovinz Koblenz

    Uni Münster, Westfälische Wilhelms-Universität

    FH Niederrhein, in Krefeld und Mönchengladbach

    FHÖV Nordkirchen

    FHDW Paderborn, FH der Wirtschaft

    TF Paderborn,
    nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät. Erzbistum Paderborn

    Uni-GH Paderborn

    PTH Sankt Augustin,
    nichtstaatliche Philosophisch-Theologische Hochschule SVD. Norddeutsche Provinz der Gesellschaft des Göttlichen Wortes (SVD)

    Uni-GH Siegen

    Uni Witten/Herdecke,
    nichtstaatliche Private Universität. Universitätsverein Witten/Herdecke e.V. und Private Universität Witten/Herdecke GmbH, Witten

    BUGH Wuppertal, Bergische-Universität Gesamthochschule

    KH Wuppertal, Kirchliche Hochschule. Evangelische Kirche im Rheinland

Rheinland-Pfalz

    FH Bingen, FH Rheinland-Pfalz

    FHÖV Edenkoben

    FHÖV Hachenburg

    Uni Kaiserslautern

    Uni Koblenz

    EFH Ludwigshafen,
    nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialwesen. Evangelische Kirche der Pfalz

    FH Mainz, FH Rheinland-Pfalz

    KFH Mainz,
    nichtstaatliche Kath. FH für Sozialarbeit, Sozialpädagogik und Praktische Theologie. Gemeinnützige Gesellschaft zur Förderung von Wissenschaft und Bildung mbH Mainz

    Uni Mainz, Johannes Gutenberg-Universität

    FHÖV Mayen

    FH Rheinland-Pfalz, Abt. Kaiserslautern

    FH Rheinland-Pfalz, Abt. Koblenz

    FH Rheinland-Pfalz, Abt. Trier

    HfV Speyer, Hochschule für Verwaltungswissenschaften

    PTH Trier,
    nichtstaatliche Katholische Theologische Fakultät Trier. Diözese Trier

    Uni Trier

    PTH Vallendar,
    nichtstaatliche Theologische Hochschule Vallendar der Pallottiner, Theologische Fakultät. Norddeutsche Provinz der Gesellschaft des Katholischen Apostolats.

    WHU Vallendar,
    nichtstaatliche Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung (Otto-Beisheim-Hochschule). Stiftung Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung Koblenz, rechtsfähige Stiftung bürgerlichen Rechts.

    FH Worms

Saarland

    FHBerg Saarbrücken,
    nichtstaatliche FH für Bergbau. Saarbergwerke AG

    HfM Saarbrücken, Musikhochschule des Saarlands

    HbK Saarbrücken, Hochschule für Bildende Künste Saar

    HTW Saarbrücken, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlands

    KFH Saarbrücken, Katholische FH für Sozialwesen. Bistum Trier

    Uni Saarbrücken, Universität des Saarlands

Sachsen

    BA Bautzen, Berufsakademie

    TU Chemnitz-Zwickau

    EFHS Dresden,
    nichtstaatliche Evangelische FH für Sozialarbeit. Stiftung "Evangelische FH für soziale Arbeit" Dresden

    HTW Dresden, Hochschule für Technik und Wirtschaft (FH)

    HfbK Dresden, Hochschule für Bildende Künste

    HfM Dresden, Hochschule für Musik "Carl Maria von Weber" Dresden

    MA Dresden, Medizinische Akademie "Carl Gustav Carus"

    TU Dresden

    TU Freiberg, TU Bergakademie

    BA Glauchau, Berufsakademie Sachsen

    FHB Leipzig, nichtstaatliche Ostdeutsche Fernhochschule für Berufstätige

    FHDP Leipzig, FH der Deutschen Bundespost Telekom

    HGB Leipzig, Hochschule für Grafik und Buchkunst

    HfM Leipzig, Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy"

    HTWK Leipzig (FH), Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur (FH)

    Uni Leipzig

    FHSV Meißen, FH der Sächsischen Verwaltung

    FH Mittweida, Hochschule für Technik und Wirtschaft (FH)

    HTWS Zittau/Görlitz Hochschule für Technik, Wirtschaft und Sozialwesen (FH)

    FH Zwickau, Westsächsische Hochschule Zwickau, Fachhochschule für Technik - Wirtschaft - Angewandte Kunst

Sachsen-Anhalt

    FH Anhalt, (FH Bernburg - Dessau - Köthen)

    TH Friedensau, nichtstaatliche Theologische Hochschule. Gemeinschaft der Siebenten-Tags-Adventisten. (Uni Magdeburg)

    HfK Halle (Saale), Burg Giebichenstein Hochschule für Kunst und Design

    Uni Halle (Saale), Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

    FH Harz, Wernigerode

    FH Magdeburg

    Uni Magdeburg, Otto-von-Guericke-Universität

    FH Merseburg

    FHÖV Naumburg

Schleswig-Holstein

    FHÖV Altenholz

    FH Flensburg

    Uni Flensburg, Bildungswissenschaftliche Hochschule, Universität

    FH Heide, FH Westküste

    Uni Kiel, Christian-Albrechts-Universität

    FH Kiel

    FHK Kiel, Muthesius FH, FH für Kunst und Gestaltung

    PH Kiel

    FH Lübeck

    HfM Lübeck, Musikhochschule

    MeU Lübeck, Medizinische Universität

    FH Rendsburg,
    nichtstaatliche Hochschule für Berufstätige. AKAD-Akademikergesellschaft für Erwachsenenbildung mbH Stuttgart

    FH Wedel,
    nichtstaatliche FH. Gemeinnützige Schulgesellschaft mbH

Thüringen

    FH Erfurt

    MA Erfurt, Medizinische Hochschule Erfurt

    PH Erfurt-Mühlhausen

    PTH Erfurt,
    nichtstaatliche Philosophisch-Theologisches Studium. Ortsordinarien der Bistümer Berlin und Dresden-Meißen, der Apostolischen Administratur Görlitz, der Bischöflichen Ämter Erfurt-Meiningen, Magdeburg und Schwerin

    TU Ilmenau

    FH Jena

    FHTW Jena

    Uni Jena, Friedrich-Schiller-Universität

    FH Schmalkalden

    HfM Weimar, Hochschule für Musik "Franz Liszt" (de)

    Uni Weimar, Bauhaus-Universität

Из этого огромного списка я выбрал один из них и зашел на страничку одного из Гамбургских университетов – Uni Hamburg.

U N I V E R S I T Ä T
H A M B U R G

Edmund-Siemers-Allee 1
D-20146 Hamburg

Telefon: +49-40 4123-0
Telefax: +49-40-4123-2449
BN: 0.42838-

In case you prefer English please refer to our international homepage.

Die Telefonvorwahl der Universität wird bis Ende März generell von 4123- auf 42838- umgestellt. Versuchen Sie es bis dahin ggf. mit beiden Vorwahlen!

Uni-Appell, sich an der Nicaragua-Hilfe zu beteiligen!

Aktuelle Veranstaltungen sowie neue Informationen und Dienste

Veranstaltungen; Verweise auf neue Informationsangebote und Dienste dieses Servers; Pressemitteilungen

Allgemeine Informationen über die Universität Hamburg

Zentrale Dienste, Stellenausschreibungen, Bibliotheken und Informationen, Naturwissenschaftliche Museen und Sammlungen, verschiedene Suchmöglichkeiten sowie ein graphischer Überblick über die Struktur der Universität.

Fachbereiche und wissenschaftliche Einrichtungen

Beschreibungen der und Informationen über die Fachbereiche, Gemeinsamen Kommissionen, Senatsunmittelbaren Einrichtungen (RRZ, AWW u.a.), Sonderforschungsbereiche, Wissenschaftliche Einrichtungen an der Universität, Graduiertenkollegs sowie Interdisziplinäre Arbeitsbereiche und Arbeitsgruppen.

Hinweise für Studienbewerber und Studierende

Zentrum für Studienberatung und Psychologische Beratung, Akademisches Auslandsamt, Studiengänge, Fernstudium, Termine und Anlaufstellen für Studierende, Informationen für behinderte Studierende. Netzwerk Berufsorientierung.

Präsidialverwaltung und zentrale Gremien

Personal- und Adreßinformationen sowie Aufgabenbeschreibungen der Präsidialverwaltung und der zentralen akademischen Gremien (Akademischer Senat, Konzil, AStA).

Hochschulen in Hamburg

Informationen über und Verweise auf Hamburger Hochschulen.

Hamburg Informationen

Verweise auf allgemeine Informationen über Hamburg und Sehenswürdigkeiten sowie einen Veranstaltungskalender.

World Wide Web Informationen und Dienste

Allgemeine und Hamburg-spezifische Informationen zum WWW. Empfehlungen für die Darstellung der Universität im World Wide Web. Verzeichnis sämtlicher Universitäten. Dokumentation zum WWW. Einstiegspunkte ins WWW, Such-Maschinen und eine Übersicht über Informations-Systeme in Hamburg.

Der Präsident der Universität Hamburg, 19. Februar 1999. Impressum.

Здесь указана схема организации управления этим университетом (вследствии крупного размера данной схемы в оригинале он не помещается на странице в Word из-за этого ее надо рассматривать при 200% и больше)

Здесь приводится несколько фотографий этого университета:

Река Альстер

Жизнь на кампусе Главный корпус университета

А теперь несколько слов о возможности обучения в данном университете иностранцев… В разделе General приводится информация о том, что необходимо, чтобы стать студентом, а в Law and Economics – описание одного из факультетов Гамбургского университета – Закон и Экономика.

International center for graduate studies

General

The International Center for Graduate Studies is organized on an interdepartmental basis by the Universitдt Hamburg.

The Universitдt Hamburg seeks to foster and pursue graduate studies and excellent research at the cutting edge of modern university education and scientific development.

It is committed to developing new areas of study in the execution of its underlying goal: the advancement of knowledge and scholarship.

In view of this the Universitдt Hamburg accords the field of interdisciplinary programs to all international students holding a qualified Bachelor's degree.

Study programs

Intercultural Studies - Educational Research, Social and Political Science, Linguistics and Applied Linguistics, Social and Cultural Anthropology, Comparative Religion Studies, Asian and African Studies, Psychology and History
Environmental Sciences - Earth Sciences, Biology, Chemistry, Mathematics, Information Science, Medicine, Social Sciences, Jurisprudence, Technology Assessment
Law and Economics - Economics , Jurisprudence
Life Sciences - Biology, Chemistry, Medicine
The Structure of Matter - Physics, Earth Sciences, Chemistry

Who can apply?

Graduates with a qualified Bachelor's degree (preferentially honors) and a solid background in one of the disciplines mentioned above to get a Master's degree Masters to study in the doctorate program

Duration of study

Master's degree program 4-6 semesters
Doctorate program

Language

The first and second semester courses are held in English, further courses in German. Foreign speakers are required to attend German language courses.

Housing

Students will be offered accommodation in a student's hostel.

Fees

DM 1300,- per month, this includes tuition, costs of housing, tutorial support and German language courses.

Financial Aid

Students may apply for grants in their home country or at the International Center for Graduate Studies

Admissions

Qualified Bachelor or German "Vordiplom"

Requirements

Good knowledge of the English language (equivalent to TOEFL points: min. 500).
Basic knowledge of the German language is recommended.

Deadline

July 1st, 1999. NB: Issue of visa may take up to 3 months

Application

For application form click here.
For further information please contact:



Law and Economics

Coordination: Prof. Dr. Rosemarie Mielke

In cooperation with the International Center for Graduate Studies and the Institute of Law and Economics, the "ERASMUS Program in Law and Economics" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) is offered for postgraduates. The program is open to graduates in law and economics and leads within one year to the European Master in Law and Economics (EMLE). In case of exceptional qualifications an admission for students without an exam or diploma is possible.
In the center of the economic analysis of law, often called briefly "Law and Economics", are the processes and goals of influences on human behavior by norms which are determined by law. The program consists of three kinds of courses. In order to make law students more familiar with basic economic reasoning some courses are more economic in orientation. Some courses deal with comparative law in order to internalize legal background of the students. The third kind of courses deal directly with the economic analysis of the most important branches of private, public, international and European law.
The program covers one academic year. The courses start in the beginning of October and end in June. The academic year is sub>divided into three terms. The first trimester can be studied in Hamburg or Rotterdam, the second in Hamburg or Ghent and for the third trimester students can choose between one of the nine participating European universities.
Important scientists like Prof. Dr. James Buchanan (Nobel Prize Award 1985) and Prof. Dr. Ronald Coase (Nobel Prize Award 1991) belong to the "Committee of Patronage" of the "Law and Economics Program".

Request for the more detailed "Student Guide" should be addressed to: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.



Introduction
In cooperation with the International Center for Graduate Studies the Institute of Law and Economics and the "ERASMUS Program in Law and Economics" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) for postgraduates is offered. The program is open to graduates in law and economics and leads within one year to the European Master in Law and Economics (EMLE). In case of exceptional qualifications an admission for students without an exam or diploma is possible.
The Law and Economics study program started as an ERASMUS Program in 1990 and will persist within the more comprehensive network of SOCRATES. SOCRATES stands for a contractual framework between the European Commission and European universities. Although SOCRATES is designed to support European integration, the program is also open for students from non-European countries.
For law studies, internationalization creates a specific problem. Due to the increasing importance of specific regulations regarding areas such as social security, industrial policy, protection of the environment, equal treatment of minority groups etc., the legal systems in the different European countries became increasingly divergent. As a consequence, law students and other students interested in law and institutions, who would like to supplement their studies with an international continuation, are faced with a problem. In order to compare rules and institutions, one needs a common standard. The economic analysis of law, often called briefly "Law and Economics" is certainly a good candidate as a standard for relevant comparison of law. Because economic science has developed a framework of theorems and concepts which are universally applicable to human behavior and human choice, economic theory constitutes an international standard "par excellence". In the center of this new scientific approach are the processes and goals of influencing human behavior by norms which are determined by law.
Important scientists like Prof. Dr. James Buchanan (Nobel Prize Award 1985) and Prof. Dr. Ronald Coase (Nobel Prize Award 1991) belong to the "Committee of Patronage" of the "Law and Economics Program".

Admission to the studies
(1) To the study in Law and Economics can be admitted who
1. successfully
a) passed the study of law or economics or business administration or another study with a legal or economic focus in the Federal Republic of Germany or
b) passed a study at a university out of the Federal Republic of Germany which is comparable with respect to its kind and its extent to the studies mentioned under letter a)
2. has sufficient knowledge in English in order to participate in the study and in order to pass the exams
3. can be expected to participate in the ERASMUS Program in Law and Economics successfully according to his or her previous performance so far.

(2) The requirement mentioned in sub>section (1) number 1 can be neglected if the applicant is at an advanced level in one of the studies mentioned in sub>section (1) number 1 a) and b) and if his or her results achieved so far are especially suitable in order to make a successful participation in the ERASMUS Program in Law and Economics expectable. In this case the exam is acknowledged to be passed if the study according to sub>section (1) number 1 is finished successfully.

Curriculum
The program covers one academic year. The courses start in the beginning of October and end in June. The academic year is sub>divided into three terms. The first trimester can be studied in Hamburg or Rotterdam, the second in Hamburg or Ghent and for the third trimester students can choose between one of the nine participating European universities.
The program consists of three kinds of courses. In order to make law students more familiar with basic economic reasoning some courses are more economic in orientation. Some courses deal with comparative law in order to internalize legal background of the students. The third kind of courses deal directly with the economic analysis of the most important branches of private, public, international and European law. The references to law in the courses will be of a comparative kind, due to the all-European character of the program and the international composition of the audience. Students will be confronted with examples of their own and other legal systems.
In the first term the Rotterdam and Hamburg courses have the same contents, although the materials used and the grouping of the materials in the courses may differ slightly. The same applies to the second term. This makes it possible to choose a second term university independent of the first choice.
The study embraces during the first two terms at least twelve hours per week and during the third term at least four hours per week. During the first term are offered as compulsory courses an introduction in the basic economic and legal methods of the Law and Economics approach, an introduction in the economic analysis of accident law, competition law and public law. During the second term are offered as compulsory courses an introduction in the economic analysis of property law, in the economic analysis of contract law, an introduction in the philosophical foundations of Law and Economics and a supplementary course in the economic analysis of public law. Furthermore, there are courses offered as compulsory choice which introduce in the economic analysis of other areas of law. During the third term further courses are offered at an advanced level according to the research and teaching areas of the participating universities.

Final exam
The final exam consists of term exams and a thesis. The exams and the thesis are written in English or in the language of the country in which the exams are taken. Each course leads to a separate exam which will be organized at the end of the term respectively the end of a course. The candidate is supposed to participate in ten term exams. The exams are in written form and last at least three hours. Each exam is graded on a scale of 10 to 0 points. The minimum of 50 points has to be obtained to pass the program and to get the degree.
The candidate has to write a thesis during the third term. The thesis is supposed to prove the ability to work in the field of Law and Economics in a scientific manner. The time for working on the thesis is four and a half months (1st April to 15th of August). The thesis is to be evaluated by the supervisor and an external examiner. The external examiner should be a member of a university different from that one of the supervisor. The thesis is graded on a scale of 30 to 0 points. The thesis is accepted, if the number of points obtained by both examiners is at least 24.
A final mark is deducted from the marks of the term exams and the mark of the thesis. For this the mark of the term exams, the mark for the thesis rewarded by the supervisor, and the mark for the thesis rewarded by the external examiner are added and thereafter divided by 16 and rounded to two digits. The resulting points range from 10 to 0. To pass the final exam in Law and Economics the final marks has to be at least 5.00 points.

Diploma and Certificate
After having passed the exam the candidate is awarded a diploma certifying that he or she is awarded the degree of a "European Master in Law and Economics (EMLE)". The diploma points to the interdisciplinary of the postgraduate study and to the universities which are involved in the teaching of the program. The certificate is written in English and contains the titles of the visited lectures, the names of the universities at which the candidate visited these lectures, the sub>ject of the thesis as well as the final marks. In addition, a certificate is handed out, in which all marks of the term exams and the thesis are listed as well as the ranking of the candidate and the total number of participating students of the current academic year.

Request for the more detailed "Student Guide" should be addressed to: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.

More information may be obtained by

Ute Lewin-Bleeker
Sekretariat des ERASMUS Programms für Recht und Ökonomie
Binderstr. 34
D 20146 Hamburg
Phone +49 40 42838-5776

and the

Institut für Recht und Ökonomik
Fachbereich Rechtswissenschaft
Edmund-Siemers-Allee 1
D 20146 Hamburg
Phone +49 40 42838-5542
Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de

Last Update: January 23rd, 1999

Посчитав это интересным, я зашел на один сайт (http://www.iht.com/IHT/SUP/031997e/index.html), который рассказывает о международном обмене и возможности образования иностранных студентов в Университетах Германии и Австрии:


"International Education in Germany and Austria" was produced in its entirety by the Advertising Department of the International Herald Tribune.
Writer: Terry Swartzberg, based in Munich.
Program Director: Bill Mahder.

With support from:

    American International School Salzburg

    Die Neue Schule

    Europe Sprachenschule

    Frankfurt International School

    Goethe Institut

    h.i.w Fremdsprachenschule

    ITM

    Prüfungszentrum des Goethe-Instituts

    Schule Birklehof

    Schule Schloss Salem

    Sprachen & Dolmetscher Institut München

    University of Maryland

    Vienna International School

International Education in Germany and Austria

Students Learn English, Spanish and German

For many Europeans, English and German are regarded as languages of business, and their rise is coming directly at the expense of other major foreign languages.
March 19, 1997 The Full Story

Foreigners Prefer Privacy

A paradox of German education is that foreign students are shunning the state universities - and flocking to private institutions. The Ministry of Education reports that non-Germans now account for 8 percent of all students attending the country's institutes of higher learning. But according to Cologne's authoritative IWD (Institute der deutschen Wirtschaft) economic think-tank, some one-third of these "non-Germans" are in fact long-time residents of Germany who still hold foreign passports.
March 19, 1997 The Full Story

Далее приводится текст с описанием возможностей этого обучения :

Students Learn English, Spanish and German

For many Europeans, English and German are regarded as languages of business, and their rise is coming directly at the expense of other major foreign languages.

A significant milestone was reached in the European Union in the beginning of 1996, reports the European Commission. For the first time, more than half of the EU's adults shared at least one language: English. Fully one-third of the EU speaks it as a second language. Both percentages are set to rise significantly - enrollments in English classes are at all-time highs throughout the EU. Meanwhile, the number of students and adults in the EU learning Spanish, French and Italian as a second language continues to decline, with German showing a stable base of interest.

Value for money

"Today's Europeans think pragmatically, asking themselves: ФWhich single language will most benefit my career or business? Which language is worth my investment in time and money?' The answer is English and, to a lesser extent, German," says Wolfgang Heuss, the Munich-based language instruction expert and head of the English department of the city's Sprachen und Dolmetscher Institut (Institute of Languages and Interpreting).

This pragmatism has led to an unusual phenomenon: Central and East Europeans are flocking to Munich, Vienna and other attractive, nearby Western European cities to learn English. "It's actually quite logical," says Mr. Heuss. "Many of our new arrivals from the east already have a good working knowledge of German, and German-style language instruction enjoys a reputation for giving value-for-money."

This view is confirmed by Rosie Marie Weineck, spokesperson for the …sterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), the Vienna-based language school: "In Vienna, we're also seeing a continuing influx of Central and East European adult learners. They're here for entirely practical reasons. They need German and, if possible, English, for their careers, and they go about learning the languages in a very businesslike way."

As Ms. Weineck points out, this practical approach has been changing the nature of the classes offered by many language schools. "One of our newest offerings is a super-intensive 'German for Occupational Purposes.' It's proving very popular," she says.

In providing its business-minded German classes, the OAG works closely with Munich's Goethe Institut, a prime fount of such courses. With headquarters in Munich, the Goethe Institut is the official body charged with disseminating German culture and language worldwide. Over the past few years, the Goethe Institut has introduced a wide range of courses leading to various kinds of certificates of proficiency in "business German."

Attendance in such courses has been strong, especially at the Goethe Institut's centers in Central and Eastern Europe. Residents of these countries account for two-thirds of the 20 million people learning German worldwide.

Pragmatism has also affected the tourism area. "When we started out in the post-revolution era, a large number of our students came to us to learn Italian for a vacation in Italy, or Spanish for a vacation in Spain," says Ingrid Wiltsch, head of Potsdam's h.i.w. Fremdsprachenschule. "Now, most of them want to learn English. It's universally applicable, no matter where in the world you're taking your vacation."

Among the prime beneficiaries of the rush into English have been the international schools in Germany and Austria. Most of them have English as their main language of instruction. "About 80 percent of our families are non-German," says Adele Hodgson, spokesperson for the Frankfurt International School. "Because these expatriate families come to the country with a background of interacting in English, and because their ultimate future often does not lie in the German-language area, the families are highly interested in having their children receive English language instruction.

Attendance in such courses has been strong, especially at the Goethe Institut's centers in Central and Eastern Europe. Residents of these countries account for two-thirds of the 20 million people learning German worldwide.

"Non-expatriate families also come to us partially because of English," she adds. "They want to give their children an education that serves as a Фbridge' to the outside world. Students graduate from our school with an internationally accepted degree - the international baccalaureate - and the ability to speak excellent English." This view is confirmed by Rosie Marie Weineck, spokesperson for the Osterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), the Vienna-based language school: "In Vienna, we're also seeing a continuing influx of Central and East European adult learners. They're here for entirely practical reasons. They need German and, if possible, English, for their careers, and they go about learning the languages in a very businesslike way."

Terry Swartzberg

Перевод условий, необходимых для поступления в университет иностранцу

Международный центр для graduate изучает Основной

Международный Центр для Занятий Graduate организовывается на interdepartmental основе Гамбургом Universitдt.

Гамбургский университет стремится, чтобы способствовать и преследовать, оканчивать занятия и отличное исследование на остром крае современного университетского образования и научной разработки.

Это принято обязательство о новых областях обязанного проявления study в выполнении своего лежения в основе цели: продвижение знания и учености.

В виду этих согласий Гамбурга Universitдt область interdisciplinary программируется всем международным студентам, удерживающим пригодную степень Холостяка.

Программы Анализа Intercultural Занятий - Образовательное Исследование, Общественная и Политическая Наука, Лингвистика и Прилагающие Лингвистику, Общественная и Культурная Антропология, Сравнительные Занятия Религии, Азиатские и Африканец Изучает, Психологию и Исторические Науки Окружающей среды - Науки Земли, Биология, Химия, Математика, Наука Информации, Лекарство, Общественные Науки, Jurisprudence, Закон Оценки Технологии и Экономика - Экономика , Науки Жизни Jurisprudence - Биология, Химия, Лекарство Структура Материала - Физика, Науки Земли, Химия

Кто может приложить? Оканчивается с пригодной степенью Холостяка (преференциально чести) и твердый фон в одном из дисциплин упомянутых вышеуказанными, чтобы получить Основных градусных Мастеров, чтобы заниматься в программной Длительности докторской степени Основной степени анализа программы 4-6 Докторских Степени Алгоритмического Языка семестров сначала и вторые курсы семестра признаны Английские, дальнейшие курсы в Немце. Требуется, чтобы Иностранные докладчики посетили Немецкие языковые курсы.

Студенты Жилья будут предложены размещение в студенческую турбазу.

Гонорары DM 1300,- за месяц, это включает плату за обучение, издержки жилья, поддержку консультации и языковых курсов Немца.

Финансовые Студенты Помощи могут обратиться за субсидиями в их внутренней стране или в Международном Центре для Допущений Занятий Graduate Квалифицирующих Холостяка или Немца "Vordiplom" Хорошего знания Требований Английского языка (эквивалентный TOEFL точкам: min. 500).

Основное знание Немецкого языка рекомендуется.

Июль Конечного Срока 1, 1999. NB: ПЕРЕДАЧА визы может потребовать до 3 Заявок месяцев На нажатие анкеты здесь.

Перевод текста - краткого описания экономического факультета

Закон и Экономика

Согласование: Prof. Dr. Rosemarie Mielke

В сотрудничестве с Международным Центром для Занятий Graduate и Институт Закона и Экономики, "Программа ERASMUS в Законе и Экономика" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) предлагается для аспирантов. Программа открыта, чтобы окончить в законе и экономике и свинцах в пределах одного года Европейскому Мастеру в Законе и Экономике (EMLE). В случае исключительных квалификаций допущение для студентов без экзамена или диплома возможное.

В центре экономического анализа закона, часто названное кратко "Закон и Экономика", - процессы и цели влияний на человеческое поведение нормами, которые определяются законом. Программа состоит из трех типов курсов. Делать студентов закона более знакомым с основной экономической аргументацией некоторых курсов более экономические в ориентации. Некоторые курсы имеют дело со сравнительным законом для того, чтобы internalize юридическом фоне студентов. Третий тип сделки курсов непосредственно с экономическим анализом наиболее важных веток частного, общественного, международного и Европейского закона.

Программа покрывается один университетский год. Курсы начинаются в начале Октября и заканчиваются в Июне. Университетский год подразделяется на три условия. Первый триместр может изучаться в Гамбурге или Rotterdam, секунде в Гамбурге или Ghent и для третьих студентов триместра может выбраться между одним из девяти, участвующий Европейские университеты.

Важные ученые подобно Prof. Dr. Джеймсу Buchanan (Награда Нобелевской Премии 1985) и Prof. Dr. Ronald Coase (Награда Нобелевской Премии 1991) принадлежать "Комитет Протекции" "Закон и Программа Экономики".

Просьба о более подробном "Студенческом Руководстве" должна адресоваться на: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.



Введение

В сотрудничестве с Международным Центром для Занятий Graduate Институт Закона и Экономика и "Программа ERASMUS в Законе и Экономика" (http://www.jura.uni-hamburg.de/studieren/foreign/#Erasmus) для аспирантов предложили. Программа открыта, чтобы окончить в законе и экономике и свинцах в пределах одного года Европейскому Мастеру в Законе и Экономике (EMLE). В случае исключительных квалификаций допущение для студентов без экзамена или диплома возможное.

Закон и программа анализа Экономики начинались как Программу ERASMUS в 1990 и упорствуют в пределах более исчерпывающей сети SOCRATES. SOCRATES представляют договорной каркас между Европейской Комиссией и Европейскими университетами. Хотя SOCRATES разрабатывается, чтобы поддержать Европейскую интеграцию, программа также открыта для студентов от не-Европейца стран.

Для занятий закона, internationalization создает специфическую проблему. Из-за возрастающего значения специфических норм относительно областей как например, социальное обеспечение, промышленный полис, защита среды, равная обработка меньшинство группирует и т.п., юридические системы в других Европейских странах стал чрезвычайно расходящимся. Как последствие, студенты закона и другие студенты заинтересованные в законе и учреждениях, кто хотел бы дополнение их занятия с международным продолжением, сталкиваются с проблемой. Сравнивать правила и учреждения, один нужен общий стандарт. Экономический анализ закона часто назвал кратко "Закон и Экономика" является несомненно хорошим кандидатом как стандартом для актуального сравнения закона. Поскольку экономическая наука разработала каркас теорем и понятий, которые являются во всем мире применительными к человеческому поведению и человеческому выбору, экономической теории составляет международный стандарт "в основном". В центре этого нового научного метода - процессы и цели влияющего человеческого поведения нормами, которые определяются законом.

Важные ученые подобно Prof. Dr. Джеймсу Buchanan (Награда Нобелевской Премии 1985) и Prof. Dr. Ronald Coase (Награда Нобелевской Премии 1991) принадлежать "Комитет Протекции" "Закон и Программа Экономики".

Допущение в занятиях

(1) В анализе в Законе и Экономика может быть допущена кто

1. успешно

a) прошедший анализ закона или экономика или деловая администрация или другой анализ с юридическим или экономическим фокусом в Федеральной Республике Германии или b) пройденное study в университете из Федеральной Республики Германии, которая является сравнимой что касается своего типа и протяженности в занятиях упомянутых под буквой a) 2. имеет достаточное знание на Английском участвовать в анализе и передавать экзамены 3., можно предположительно участвовать в Программе ERASMUS в Законе и Экономике успешно согласно его или ее предшествующему исполнению пока.



(2) Требование упомянутое в числе подраздела (1) 1 может было пренебрежено если претендент - на улучшенном уровне в одном из занятий упомянутых в подразделе (1) число 1 a) и b) и если его или ее результаты достигнутые пока особенно пригодные сделать успешное участие в Программе ERASMUS в Законе и Экономике ожидати. В этом случае экзамен признается, чтобы пройден если анализ согласно подразделу (1) число 1 завершен успешно.

Программа

Программа покрывается один университетский год. Курсы начинаются в начале Октября и заканчиваются в Июне. Университетский год подразделяется на три условия. Первый триместр может изучаться в Гамбурге или Rotterdam, секунде в Гамбурге или Ghent и для третьих студентов триместра может выбраться между одним из девяти, участвующий Европейские университеты.

Программа состоит из трех типов курсов. Делать студентов закона более знакомым с основной экономической аргументацией некоторых курсов более экономические в ориентации. Некоторые курсы имеют дело со сравнительным законом для того, чтобы internalize юридическом фоне студентов. Третий тип сделки курсов непосредственно с экономическим анализом наиболее важных веток частного, общественного, международного и Европейского закона. Ссылки На закон в курсах будут сравнительным типом, из-за всего-Европейца символа программы и международной композиции аудитории. Студенты стоявш перед с примерами своих собственных и других юридических систем.

В первом сроке Rotterdam и курсы Гамбурга имеют то же содержание, хотя материалы использовали и группирование материалов в курсах может отличиться немного. Тот Же Относится К второму сроку. Это делает возможным выбирать второй университет срока независимый по первому выбору.

Анализ обнимается в течение сначала двух условий по крайней мере двенадцать часов за неделю и в течение третьего срока по крайней мере четыре часа за неделю. В течение первого срока предложили как обязательные курсы введение в основных экономических и юридических методах Закона и метода Экономики, введении в экономическом анализе аварийного закона, законе конкуренции и общественного закона. В течение второго срока предложили как обязательные курсы введение в экономическом анализе закона собственности, в экономическом анализе договорного права, введении в философских основаниях Закона и Экономики и вспомогательного курса в экономическом анализе общественного закона. Кроме того, есть курсы предложенные как обязательный выбор, который вводится в экономический анализ других областей закона. В течение дальнейших курсов третьего срока предлагаются на улучшенный уровень согласно исследованию и преподаванию областей участия университетов.

Курсовой Экзамен

Курсовой Экзамен состоит из экзаменов срока и тезиса. Экзамены и тезис записаны в Английском или на языке страны в которой экзамены взяты. Каждый курс ведет к отдельному экзамену, который организуется в конце срока соответственно конец курса. Кандидат предполагает участвовать на десяти экзаменах срока. Экзамены - в письменной форме и последний раз по крайней мере три часа. Каждый экзамен сортируется на шкале 10 - 0 точек. Минимум 50 указывает, должно получаться, чтобы передать программу и получить степень.



Кандидат должен написать тезис в течение третьего срока. Тезис предполагает доказывать работоспособность в области Закона и Экономики в научном способе. Время для рабочего на тезисе - четыре и полмесяцев (1-й Апрель на 15 Августа). Тезис должен оцениваться диспетчером и внешним экзаменатором. Внешний экзаменатор должен быть членом университета отличным от которого один из диспетчера. Тезис сортируется на шкале 30 - 0 точек. Тезис принимается, если количество точек полученных обоими экзаменаторами - по крайней мере 24.

Конечный маркер вычитается с маркеров экзаменов срока и маркера тезиса. Для этого маркера экзаменов срока, маркер для тезиса награждался диспетчером, и маркер для тезиса награжденного внешним экзаменатором добавлены и согласно этому разделены на 16 и округлены в двух цифрах. Результирующая область точек от 10 до 0. Чтобы передать курсовой экзамен в Закон и Экономика конечные маркеры должна быть по крайней мере 5.00 точек.

Диплом и Сертификат

После Того Как прошло экзамен, который кандидат награжден диплом удостоверяя, что он или она награждена степень "Европейский Мастер в Законе и Экономика (EMLE)". Диплом указывает на interdisciplinary анализа аспиранта и в университетах, которые включаются в преподавание программы. Сертификат записан в Английском и содержит названия посещенных лекций, имена университетов в которых кандидат посетил эти лекции, предмет тезиса, а также конечных маркеров. Кроме того, сертификат выдается, на каких всех маркерах экзаменов срока и тезиса указываются, а также ранжирование кандидата и общее число участия студентов текущего университетского года.

Просьба о более подробном "Студенческом Руководстве" должна адресоваться на: Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de.

Больше информации может получаться Ute Lewin-Bleeker

Sekretariat Мех Программ des ERASMUS Recht und Okonomie Binderstr. 34 Телефона Гамбурга D 20146 +49 40 42838-5776 и Institut мех Recht und Okonomik Fachbereich Rechtswissenschaft Edmund-Siemers-Allee 1 Телефона Гамбурга D 20146 +49 40 42838-5542 Erasmus@nw01.rrz.uni-hamburg.de Последняя Коррекция: Январь 23, 1999

Перевод текста о возможностях обучения в университетах Германии и Австрии

"Международное Образование в Германии и Австрии" производилось в своей полноте Рекламным Отделом Международного Herald Tribune.

Автор: Terry Swartzberg, находился в Munich.

Программный Директор: Счет Mahder.

С поддержкой от:

· Американская Международная Школа Salzburg · Ролик Neue Schule · Европа Sprachenschule · Международная Школа Франкфурта · Goethe Institut · h.i.w Fremdsprachenschule · ITM

· Prufungszentrum des Goethe-Instituts · Schule Birklehof · Schule Schloss Salem · Sprachen & Dolmetscher Institut Munchen · Университет Maryland

· Международное Образование Вены International School в Германии и Студенты Австрии Узнают Английский, Испанский и Немецкий

Для многих Европейцев, Английский и Немец считаны как языки дела(бизнес), и их повышение приходит непосредственно за счет других крупных иностранных языков.

19, 1997 Полный Рассказ

Иностранцы Предпочитают Секретность

Парадокс Немецкого образования - то, что иностранные студенты избегают государственных университетов - и искусственный снег в частных учреждениях. Министерство Образования сообщает о, которое не-Немцы теперь принимают во внимание 8 процентов всех студентов посещая институты страны высшего изучения. Но согласно Одеколону авторитетного IWD (Институт der deutschen Wirtschaft) экономическому думанию-баку, некоторые один-третий этих "не-Немцев" - фактически долгосрочные резиденты Германии, которая все еще держит иностранные паспорты.

Студенты Узнают Английский, Испанский и Немецкий

Для многих Европейцев, Английский и Немец считаны как языки дела(бизнес), и их повышение приходит непосредственно за счет других крупных иностранных языков.

Значимый этап достигался в Европейском Союзе в начале от 1996, сообщает о Европейской Комиссии. Впервые, более чем половина взрослый EU распространила по крайней мере один язык: Английский. Полностью один-третий EU говорит этому как второй язык. Оба процента устанавливаются, чтобы повысить значительно - зачисления в Английских классах - во всем-времени уровней для всего EU. Тем временем, количество студентов и взрослый в EU, изучающий Испанским, Французским и Итальянец как второй язык продолжает отклонять, с Немцем, показывающим стабильную базу интереса.

Величина для денег

"Сегодняшние Европейцы думают прагматично, спрашивая сам: единственный язык ФWhich будет большинство приносят пользу моей карьере или делу(бизнес)? Какой язык имеет смысл мою инвестицию во-время и деньги?' Ответ является Английским и, в меньшей протяженности, Немец," сообщает Wolfgang Heuss, Munich языкового эксперта инструкции и главы Английского отдела городского Sprachen und Dolmetscher Institut (Институт Языков и Интерпретации).

Этот прагматизм провел к необычному феномену: Центральные и Восточные Европейцы являются искусственным снегом в Munich, Вене и другие привлекательные, соседние Западные Европейские города, чтобы узнать Английский. " Действительно совсем логично," сообщает Mr. Heuss. "Многие наши новые прибытия с востока уже имеют хорошее практическое знание Немца, и Немецкий-стиль языковой инструкции нравится репутация для подачи величины-для-денег."

Этот вид подтверждается Rosie Marie Weineck, spokesperson для …sterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), Вся языковая школа: "В Вене, мы также видим продолжающийся наплыв Центрального и Восточно- Европейского взрослый learners. Они - здесь для полностью практических причин. Им нужен Немец и, если возможно, Английский, для их карьер, и они идут об изучении языков на очень деловитом пути."

Как Мс. Weineck отмечает, этот практический метод изменил природу классов предложенных многими языковыми школами. "Одно Из наших новейших предложений является супер-интенсивным 'Немцем для Профессиональных Целей.' Он доказывает очень популярный," она сообщает.

В обеспечении деловые-возраженные Немецкие классы, OAG работает тесно с Munich Goethe Institut, первичным шрифтом таких курсов. Со штаб-кварирой в Munich Goethe Institut - официальное тело, заряжаемое с распространением Немецкой культуры и всемирным языком. Прошлыми несколькими годом, Goethe Institut ввел большое разнообразие курсов ведущихся к различным сертификатам опытности в "деловой Немец."

Посещаемость в таких курсах была прочной, особенно в Goethe центрах Institut в Центральной и Восточной Европе. Резиденты этих стран принимают во внимание две трети 20 людей миллиона изучая Немца во всех странах.

Прагматизм также воздействовал на область туризма. ", Когда мы начинались в эре пост революции, много наших студентов прибывать в он, чтобы узнать Итальянца для освобождения в Италии, или Испанские для освобождения в Испании," сообщает Ingrid Wiltsch, голова Potsdam h.i.w. Fremdsprachenschule. "Теперь, большинство он хотеть узнать Английский. Это не - во всем мире прилагаемый, никакой материал где в мире Вы берете ваше освобождение."

Среди первичных бенефициаров спешки на Английский было международными школами в Германии и Австрии. Большинство он иметь Английский как их основной язык инструкции. "Около 80 процентов наших семейств - не-Немец," сообщают Adele Hodgson, spokesperson для Международной Школы Франкфурта. "Поскольку эти семейства экспатрианта прибывают в страну с фоном взаимодействия на Английском, и поскольку их окончательное будущее часто не лежит в области Немецкого языка, семейства очень заинтересованные в иметь их язык Английского приемника инструкции детей.

Посещаемость в таких курсах была прочной, особенно в Goethe центрах Institut в Центральной и Восточной Европе. Резиденты этих стран принимают во внимание две трети 20 людей миллиона изучая Немца во всех странах.

"Не-экспатриант семейств также прибывает в он частично из-за Английского," она добавляет. "Они хотят дать их детям образование, которое служит в качестве Фbridge' в мире outside. Студенты оканчивают нашу школу с международно принятой степенью - международная степень бакалавра - и способность говорить отличный Английский." Этот вид подтверждается Rosie Marie Weineck, spokesperson для Osterreichisch-Amerikanische Gesellschaft (OAG), Всей языковой школы: "В Вене, мы также видим продолжающийся наплыв Центрального и Восточно- Европейского взрослый learners. Они - здесь для полностью практических причин. Им нужен Немец и, если возможно, Английский, для их карьер, и они идут об изучении языков на очень деловитом пути."

Terry Swartzberg